Twingly statistik

söndag 31 oktober 2010

Fototriss: Så här ser det ut där jag är i dag 9




Sista dagen i oktober 2010, återgång till normaltid (ni har väl satt tillbaka era klockor?) och Halloween och nystart på Fototriss.
Jag var på 50-årsfest i går kväll och det var var hjärtligt och trevligt och lite stökigt som det brukar vara när en massa glada människor träffas och festar.
Och mat och dryck i massor och rökning på gården och häng i köket och ett överfyllt presentbord (populär kille, födelsedagsbarnet!).
Här är några ögonblicksbilder från kalaset.
Fler bilder från denna dag (helg) hittar ni här.
Nu ska jag ge mig av och jobba resten av dagen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

48 kommentarer:

LissenTo sa...

Låter som du har varit på en rolig fest och god mat måste det ha varit för faten var tomma.
Den bilden gillar jag mest!

Ha en skön söndag//Lissen

Jack sa...

Inte så kul att ta hand om disken... men det var säkert värt det!

Ingrid sa...

Det låter verkligen som om du haft en trevlig fest. Kul att få se bilder från den.

Barnens Hjältar sa...

Kul med fest! Vi hade Haalloweenfest hemma igår :-)

@Spisat sa...

Haha, härligt med en berättelse i tre bilder! Strålande triss!

Misswhatsit sa...

Härliga foton! Det ser verkligen ut att ha varit trevligt.:) Gillar första fotot allra bäst. Det är intressant och stilrent.
Ha en bra söndag!

Monica o Jacob sa...

Härligt med födelsedagsfest bild tre blir favorit, skönt att det inte såg ut så i min diskho i morse;-);-)

Benita sa...

Alltid roligt att gå på fest. Är lite trött själv idag efter festen jag var på igår.

Mia sa...

Partytajm!! Aldrig fel :)

LEna Norgren sa...

Alltid trevligt med fest!!!!

Anonym sa...

Passande för veckans tema! Och visst framgår det att festen var lyckad"

Tove sa...

Fin resumé av kalaset! Kul idé att visa upp "baksidan" också!
Trevlig söndag! :)

Marie sa...

Ser ut som ni hade det trevligt. Slut på faten är alltid ett gott tecken ;-)

Photos by Storm sa...

Låter som en kul fest. Bra dokumentära bilder. Blev lite fundersam när jag såg barnstolarna på den första bilden. Ha det så bra på jobbet/Lis

Kerstin: sa...

Ser ut som det varit riktigt trevligt! Vilken tur för "födelsedagsbarnet" med så mycket vackra blommor!

Cecilia Artista sa...

Det verkar som du varit på en riktigt trevlig 50-årsfest. Så kul! Både maten och drickat verkar vara slut!

Olga T sa...

Dagen efter idag då. Disk dagen efter kan vara en OK syssla om festen varit trevlig. Men det kanske inte ens var "din" disk.I vilket fall gillar jag just diskfotot. Konstigt eftersom det är ett motiv man sällan får för sej att plåta!

Yvonne L sa...

Aha, fler som var på kalas igår! Det var jag också, fast det var i lite mindre format.

Tant Otto sa...

50 årskalas...härligt ...fin triss..de tomma faten säger väl allt..att festen var lyckad!!

BP sa...

Kul med en annorlunda tolkning av hösttemat:-)
Min favobild är - inte helt otippad - den sista.
Å du jag beundrar dig att du kan gå till jobbet sådär dagen efter ett 50-årskalas. Det visar på karaktär det;-)

MMS sa...

Kul triss! Hoppas festen var en trevlig tillställning.

Pialotta sa...

Jo men det är ju kul emellanåt:)
%0-årsfest, då blev det säkert en hel del studs i väggar o tak;) Härligt att se lite odiskat:)

Anni sa...

Med andra ord brydde du dig inte ett dugg om hur långt hösten kommit där ute... eller ska man tolka det som att nu har livets höjdpunkt varit för födelsedagsbarnet och bara livets höst är kvar :-p

Monkan sa...

Härligt med fest! Såg ut att ha varit roligt och mycket mat. :-)

Bengavoice sa...

Tre bilder som utmärkt fångar kalaset. Lite facit: Disken är fixad, och det var utan tvekan värt det. De flesta gästerna verkade ha kul.

AnnCathrine sa...

Kul och annorlunda triss, helst disk-bilden! :-) Härligt presentbord, den blev min favorit.

Nukke sa...

Oj jag älskar alla fest !!!(men inte min egen då jag fyller 50 nästa år:( men då är jag bort rest, ha haa :) Och så god matt och dricka o glada människor. Bra bilder du har här !!!
ps. om du vill se mina Halloween bilder då ser du min mossabörn som firar med skeleton o wicket witch :)

Barbro S sa...

Härliga bilder från en härlig, som det verkar, fest.

Anonym sa...

Snygga bilder, trots allt;-) Gillar bäst bilden av mörkermännen i dörrhålet. KALAS! Det var inte igår.

Gbgmamman sa...

Ser ut som en dunderkväll! Härliga bilder.:)

Della sa...

Trevligt sätt att tillbringa en kväll på.

B i r g i t t a sa...

Så kul med uppiggande fest i höstmörkret - fint presentbord!

Kerstin sa...

Härlig tolkning. Gillar att du fotat disken. Det är den mindre roliga fasen av en trevlig fest.
Ha det gott.

Hans af Ekenstam sa...

Hoppas det var kul på festen, tissen som vanligt bra :-)

Bitten sa...

Ser kul ut. Eller kuligt som vi säger.

Anonym sa...

Även om disken inte ser så kul ut så speglar det ju verkligen verkligheten. Så, skön bild tycker jag!
Ps. Lät också som en trevlig tillställning!//

marrimoster sa...

tack för titten på min blogg, tror det såg ut liknande i mångas kök i söndags, själv var jag på ett liknandne häng. läste ditt ínlägg om ombyggnationen på malmö central
kul att se , jag är uppväxt i Malmö och har åkt till och från den stationen otaliga ggr på 70-talet -
nu bor jag långt uppe i dalarnas skogar -

Beppan sa...

Inget dåligt sätt att tillbringa lördagskvällen på!

cissi sa...

Ett riktigt gott partaj är aldrig fel. Det där med disken da´n efter däremot......!

Pierre sa...

Härlig triss och grepp på en riktig fest. Brukar inte kännas lika kul dagen efter dock :) Och jo jag såg att ni också har skrotcyklar som skräpar i er stad ;)

Bilder och Babbel sa...

Den här årstiden behövs nåt som livar upp och en fest är ju kul. Bra triss!

Anne-Lie sa...

tänkte jag skulle kolla hur långt hösten kommit nere i söder men din tolkning ger inte så mycket om väder och vind - däremot något som är bra mycket viktigare! Vänner och samvaro - kul tolkning!

Anonym sa...

Härlig triss!
Ser ut som festen var lyckad. Men stackars den som skulle ta hand om disken, hoppas det fanns en diskmaskin.

Len@ sa...

Kul att vara på fest, låter som om du haft kul, precis så som det ser ut på en fest, dagen efter !!!...inte skulle då jag vilja ta hand om den disken....Haha
Tack för kommentaren hos mig ;)

Jah Hollis sa...

Angående disken: Detta var bara en bråkdel av den, och den som tog hand om den (födelsedagsbarnet själv), har redan kommenterat saken en bit här ovanför.

Anonym sa...

Många fina grejer på presentbordet, men kanske inte lika kul att ta hand om disken, men förhoppningsvis var det värt det!

Birgitta sa...

Härliga bilder!

Lena/isklockan sa...

Kul med lite fest ibland :-) Lena/isis