Twingly statistik

torsdag 21 oktober 2010

Vintern kom tidigt till Skåne i år

Jaha, då har Skåne drabbats av årets (säsongens) första snöfall.
Det lär ha kommit rejält av den vita varan över vissa delar av landskapet. Men i Kristianstad, där jag befinner mig nu, verkar flingorna smälta så fort de når marken.
Jag kan inte påstå att jag gillar det här tidiga snöandet, och jag hoppas verkligen att det inte är något tecken på en lång vinter.
Men jag känner mig rätt nöjd med att jag har en lägenhet att går till när jobbet slutar om några minuter. Tajmingen kunde inte vara bättre: första natten jag ska sova i lägenheten snöar det, och hade jag inte beslutat mig för att sova här i stan, hade jag fått halka hem på snorhala vägar i en bil med sommardäck.
Hoppas nu bara att jag inte halkar omkull på väg till lägenheten.
Och att jag får sova gott i nya sängen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: