Twingly statistik

fredag 22 oktober 2010

Tema fredag 22 oktober: Rutig(t)



Min lediga fredag är här, och efter en tuff torsdagskväll på jobbet körde jag hem mitt i mörka oktobernatten och var sedan helt slut.
Jag sov bort hela förmiddagen, men till veckans fredagstema hos Sinneskatten, Rutig(t), lyckades jag ta ett par bilder innan jag lämnade Kristianstad. Jag orkade bara inte lägga in bilderna när jag väl var hemma.
Så nu, fredag eftermiddag, kommer lite rutig, regnvåt nattstämning från nordöstra Skåne.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

27 kommentarer:

Benita sa...

Häftiga och riktigt snygga bilder på rutigt.

Monica o Jacob sa...

Vilka häftiga bilder,tänk vad lite regn och gatlysen kan göra;-)
Nä ingen Baskerville i honom inte Hihi.

Resa med Herbert sa...

Riktigt läckra bilder med ett romantiskt skimmer över. "I'm singing in the rain"

SoF@Format900px sa...

Tufft Jah!

Tack för titt-in och uppmuntrande ord om mina bilder.

Önskar dig en skön helg!

Maria G sa...

Snygga regnvåta rutiga bilder!
Ha en fin kväll!

Marie sa...

Ursnyggt Hollis. Vardagliga rutor som i kvällsljuset blir riktig konst. Bravissimo! Trevlig fredagkväll.

Anneli - A'la Foto sa...

Snygga bilder med härligt ljus...regnvåta gator!

Jag lägger alltid in fredagens på fredagen men de flesta lägger in det torsdagkväll när utmaningen påbörjas av någon för mig okänd anledning! :O)

Trevlig helg!

Pialotta sa...

Jo men visst känner jag igen mig:) Stora torg-gatan är det väl.. regnet har verkligen stört här nere nu och blåsten.
Finfina blöta, rutiga bilder från K-Town:)

Photos by Storm sa...

Jättesnygga kvällsbilder. Gatsten är riktigt fint.
Blev du ledsen över nederlaget i måndags kväll? (ff mötte ff). Jag håller faktiskt lite grann på mff i år. Trevlig helg/Lis

Bitten sa...

Lite spöklika och kusliga, men verkligen fina bilder.

Annelie sa...

Kreativt och snyggt!
Lite lagom dystert och mystiskt sådär.....

mimmi sa...

Vilka kanon bilder .. det blänker och skiner så fint i gatstenen .. jätte bra bilder :)

Rantamor sa...

Men du så bra det blev med dina rutiga foton. Lite dystert men vem är inte dyster när hösten bara ramlar över oss i egenskap av snö å slask å mörker.

Ha en trevlig helg, och arbetsfri...

BP sa...

Vilka häftiga ljuseffekter du har åstadkommit. Kanooonbilder. Å du hellre regnbilder än snöditon - som här i Täbt. Burr, burr

Unknown sa...

Supersnygga rutor med ett fantastiskt fint ljus! Kunde knappast ha blivit bättre till det aktuella temat.
Hälsningar/SA

Pumita sa...

Snygga och lite kusliga bilder! Får mig att tänka på gamla tv-serier, typ deckare.

Anonym sa...

Regnvåta vägar och gator kan bli mycket vackra på foto.

Cecilia Artista sa...

Så snygg regnvåt stämning!
Du har ju lyckats med att ta med både rutiga gator och lite runt. Riktigt snyggt!

ormbunke sa...

Helt förträffliga foton till rutigt.Ha en bra fortsatt helg. Anita

Anni sa...

Men så snygga - vilken härlig ödesmättad stämning det finns i dem!

Pysselfarmor sa...

Det är litet mystik över dina rutor...och inte 17 kom jag att tänka på gator belagda med gatsten att det faktiskt är rutigt..
Läckert fotat av dig i sena timmen.

Anette sa...

Fint är det med gatstensgator och rutigt är det ju verkligen! /Anette

B i r g i t t a sa...

Tjusigt! Dessa stenlagda gator är vackra och visst är det rutigt i dina bilder.

Erik "Semlan" sa...

Ja det stämmer bra, vi tänkte rätt lika. :-) Fick ni någon snö i Malmö? Här i Stockholm hade vi vårt första snökaos igår morse. Mitt gjutna lock är inte helt nytt, men ej publicerat tidigare. Dina foton är ju regnfärska. Kullerstenarna gör sig extra bra i blött tillstånd tycker jag. Hoppas du får en behaglig helg, men det är kanske jobb som väntar?

Kvasthilda sa...

Snyggt Jah! Gillar verkligen det regniga i bilderna. För foton är det helt OK; i verkligheten klarar man sig bra utan regn o rusk.

Själv har jag inte hunnit med många teman den sista tiden och inte heller denna. Snubblade in via ditt osynliga fönster idag. Lika snyggt det!

Alla smutsiga detaljer sa...

Sjukt snygga bilder!

Maria Berg sa...

Jo lite nära var du, dina bilder här var ännu närmare mina bild - det var nämligen gatstenar på en parkeringsplast i Ederwald i Tyskland där jag var förra veckan.

John Clease är en väldigt stor idol hos min far - Silly Walk!
/MB