Twingly statistik

tisdag 5 oktober 2010

Var hon och fikade eller på muggen?

Så var, efter många (ofta låtsade?) upprörda känslor och anklagelser, valet av talman till Riksdagen avklarat. Och det gick väl som väntat.
En V-ledamot lär ha klantat sig och inte fått lämna någon röst eftersom hon inte var på plats när hon skulle rösta.
Enligt Aftonbladet var hon och fikade när hon skulle lämna sin röst.
Enligt DN var hon på toaletten vid samma tillfälle.
Det är ju en rätt tydlig skillnad på att gå på muggen och på att gå och ta sig en fika.
Tänk att vår största kvällsblaska och vår största morgonblaska inte kommit fram till ett gemensamt svar på frågan om var V-ledamoten egentligen befann sig när hon skulle rösta.
Hur ska man då kunna lite på någon av dem när det gäller mer komplicerade saker och fakta?

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Mikael K sa...

AB fikar efter läsare, DN skiter i dem.
Nöden har ingen lag.

Barnens Hjältar sa...

Nä, det var bara mamma som var entusiastisk över bilden :P Barnen hade gärna sluppit :-)

Anonym sa...

Det är ju faktiskt en viss skillnad mellan en fika och ett toalettbesök. Om hon fikade sket hon ju i omröstningen medan om hon satt och sket var det laga förfall.

Eva Nygren sa...

Jag håller med anonym även om jag inte är så anonym. Jag tycker det är rätt löjligt om man har gått och tagit en kopp kaffe. Jag menar, de får väl stå för vad de tycker? Man kan väl rösta blankt också i riksdagen? Eller räknas de rösterna annorlunda?

Apropå att vara anonym och inte så träffade jag nu igen någon som jobbat med dig, Jah. På YA med sport. Den du. Nu ska han bli en sån som jag!

Jah Hollis sa...

EN: Hm, vem kan det vara? Initialer? Från gamla Arbetet var det några som gick från tidningsjobb till skolan veta jag.

Jah Hollis sa...

Vet jag, ska det ju vara. Jag är inte vaken än.

Eva Nygren sa...

Nej, en mycket ung kille. SS har han (tyvärr) som initialer.

Erik "Semlan" sa...

Journalisterna bevisar bara att källor kan ha olika värde. Klumpigt om hon tog en fika just när talmansomröstningen var.
Kan hålla med dig om darriga fototeman. Men Sinneskatten varnade förra veckan, laga förfall. Trist nu när du är ledig i helgen att inte fototriss kör.
Du får ha en trevlig helg!