Twingly statistik

söndag 10 oktober 2010

Veckans fönster 101: Glansigt


Det har blivit tunt med fototeman den här helgen och märkligt nog höll jag på att glömma bort att veckans fönster hos Susanne lever vidare. Jag lade inte in mitt bidrag förra veckan, fastän jag faktiskt hade ett som passar in på temat då som var Italienskt.
Nåväl, nu är temat Glansigt, och även om det redan hunnit gå över på söndag kommer ett bidrag jag tycker passar. Tänker mest på den regnvåta marken utanför det stora fönstret som finns på ett hus som varit med här flera gånger.
Flera bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

Della sa...

Ja, glansigt värre där utanför. Tänk nu fick jag se Entrè inifrån också :)

Anonym sa...

Tack för att du talade om felet med länken!! Det blev visst ett litet http för mycket där.

Det var glansigt värre på din bild!

Pumita sa...

Men hur kunde du??? Då har du för mycket i huvudet om du håller på att missa Veckans fönster två gånger på raken. ;)

Egentligen borde man fota fönster inifrån (oftare), byta perspektiv skadar inte. Tack för påminnelsen!

Len@ sa...

Väldigt mycket glansiga fönster, Tack för kommentaren hos mig :)

Karin sa...

Perfekt tolkning med regnet utanför och hela det huset är ju en enda samling av fönster!!

larans sa...

Bra bild på temat glansigt, men så här från insidan borde det väl stått utgång och inte entré? :-)

Jah Hollis sa...

Larans: Skylten ska läsas utifrån. :-)

M.M sa...

Jag undrade först vilket språk det stod på där på "glansfönstret" men så insåg jag rätt snabbt att det var spegelvänt. Så kan det gå!

Anna tassar in.. sa...

Coolt..det är härligt med bidrag inifrån tycker jag...

Pysselfarmor sa...

Ja faktiskt ser jag det att våra hus påminner om varandra! Kanske är det samma arkitekt ;-) Tjusig bild du tagit.

BP sa...

Jag förstår att du också hade abstinensbesvär den här helgen. Visst är det konstigt, men jag ser fram emot lite fotande till helgen, det är ju så himla kul:-)
Gillar ditt glansiga bidrag. Hade jag tittat in hos dig innan jag såg på en annan blogg att "Bildligt talat" är "vaken" så hade jag nog också "slängt upp" ett fönster.

Susanne sa...

Hehe, det blir många bilder på entré, men det är väl för att du bor så nära, antar jag. Kul att få se det inifrån också.

Ett tag sen det regnade, eller? Men det är rätt, regnet gör att allt blir glansigt och skimrande.

Jah Hollis sa...

Susanne: Jag hade ett ärende inne i Entré den dagen det regnade. Det var veckan före valhelgen och jag var där och förhandsröstade eftersom jag skulle jobba på själva valdagen.

Ninni sa...

Visst är det glansigt med regnet utanför.
PS. Det är inte bara dig tiden springer ifrån...apropå ditt senaste inlägg:)Det är precis likadant här.
Ha det bra!

Anonym sa...

jasså du smet in på Entré och knep ditt glansiga fönster? är länge sen jag var inne på Entré men det ser ut som ett lyckat ställe för fönster fotografering.