Twingly statistik

lördag 30 oktober 2010

Tema fredag 29 oktober: Siffror


Ja, det har redan hunnit bli lördag denna helg när jag lägger in mitt bidrag till Sinneskattens fredagstema som är: Siffror.
Ett inte alltför knepigt tema. Vi är ju omgivna av siffror och bokstäver var vi än befinner oss nuförtiden.
Min bild tog jag på väg till jobbet i går på Centralstationen i Malmö. Det gäller att hålla koll på spårnummer och tågnummer och avgångstider.
Det finns många siffror här om man kollar ordentligt.
Ännu fler hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Maria G sa...

På en tågstation är man omringad av siffror :) Det är spårnummer, tågtider mm mm.
Härlig bild!
Ha en fin kväll!

Della sa...

Där var jag för ett tag sedan. Men då var det spår 8 som gällde.

Monica o Jacob sa...

Ja det gäller att hålla rätt på tid och spår om man vill
åka med;-)

Pumita sa...

Det gäller att hoppa på rätt tåg... annars finns ju risken att man hamnar i fel land. =)

sinneskatten sa...

Ja du där har jag varit några ggr.
Och siffror fick du med.

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Då var vi ju inne på samma linje du och jag:-)

PS. Har svårt för centralstationer, speciellt här i 08., där fjärrtåg, pendeltåg och T-banan samsas i en salig röra.

Mona sa...

Javisst, på en centralstation är det mycket siffror att hålla reda på.

Tove sa...

Perfekt plats för siffror! :)

Anni sa...

mmmm jag glömmer aldrig när maken kollade spårnumret och tog fel så att vi missade tåget till Köpenhamn och fick sitta på Malmö station i en timme mitt i natten...

B i r g i t t a sa...

Rätt plats att hitta siffror :)