Twingly statistik

söndag 9 december 2012

Clashquizet är ute i riktigt snöoväder



I kväll, söndag, visar biografen Spegeln i Malmö The Rise and Fall of The Clash, en dokumentär om det legendariska brittiska punkbandet The Clash.
Som uppvärmning för visningen ska det hållas ett Clash-Quiz på min stampub Pickwick, vars barchef är mycket förtjust i The Clash.
Lagom till denna dag, som jag sett fram emot, har det dragit in ett ettrigt snöoväder över Malmö och någon slags halvfrusen snösörja ligger nu över stan.
Vi får hoppas att vi blir tillräckligt många som trotsar ovädret och ställer upp i quizet.
Jag vill ju gärna testa mina Clashkunskaper.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Pumita sa...

Håller tummarna på framgång, både i quizen och vädermässigt!

Jah Hollis sa...

Det gick rätt bra.

Oldmolly sa...

Jo, jag hörde att ni fått ert snöhelvete där också. Hade en granne, som flyttade nu i början på månaden till Helsingborg (Från Stockholms län). Jag trodde att hon flyttade till bättre väder, men tydligen inte.

Jah Hollis sa...

Nej, det snöar i Skåne med och ibland rejält. Men i går lugnade det sig och bussarna gick pålitligt.

Jah Hollis sa...

Vi kom tvåa i quizen. Vann två biljetter till filmen om Clash på Spegeln i Malmö.

Anonym sa...

Grattis! :)