Twingly statistik

lördag 15 december 2012

Veckans fönster 205: Reflekterat 2



Ja, här sitter jag i min övernattningslägenhet i Kristianstad och bloggar när jag borde koncentrera mig på att få den färdigstädad inför den stundande utflyttningen.
Ja, jag ska helt enkelt sluta att jobba i Kristianstad och då blir ju lägenheten överflödig.
Men så tog jag med mig min nya Macbook och då blev det svårt att hålla sig till det urtrista jobbet att städa inför utflyttningsbesiktningen.
Det hade ju varit bra om jag fixat städningen på en dag, men jag får trösta mig med att det inte är någon brådska och att det finns gott om tid att städa klart än.
Så här kommer mitt bidrag till Veckans fönster hos Susanne, med temat Reflekterat 2.
Och den är tagen i min "riktiga" lägenhet i Malmö där solen reflekteras så snyggt i ett av fönstren på ett grannhus.
Fler bidrag på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

17 kommentarer:

juanna sa...

Inte alls konstigt att du pysslar med bilder istället för flyttstädning!!
De neddragna persiennerna gör bilden spännande.

Leena sa...

Ah, ibland måste man ju bara ta en paus från måsten och städning. Och vad är då bättre än Veckans fönster?
Din bild med persiennerna blir riktigt spännande. Skulle inte alls blivit så utan dem.

Susanne sa...

Känns väldigt vintrigt med solen som står så lågt och persiennerna nedfällda. Gillar att du fått lampan halv. :)

Jag tycker mig minnas att du inte varit i Kristianstad så länge. Redan tid att byta igen!

BP sa...

Din reflektion om städning håller jag helt med om. Anlita en städfirma, väl värd pengarna. Finns det nå't tråkigare än att städa - nej tror inte det.
Din reflektion av solen - nå't väldigt efterlängtad här (tre timmar igår dock följt av snöstorm idag) - är toppen. Ja du är nog Malmöit:-)
Lycka till imorgon. Håller tummarna!

Anki sa...

Har full förståelse för att du inte hade lust att städa... mycket roligare med bilder ju :)
Gillar bilden - snyggt!

Mia sa...

Jag kan bara hålla med de andra som kommenterat här, ibland får man prioritera och välja roligare saker än städning...det ÄR tillåtet! :-)
Fin reflektion...

larans sa...

Klokt val att skjuta på städningen, så att vi andra fönsterbloggare slipper att sitta vänta på dina intressanta och roliga inlägg!
Sluta i Kristianstad? Menar du att det inte blir fler bilder där du scvischar förbi Eslöv med Öresundståget nu?

Stare Ström sa...

Finns så mycket som är roligare än att städa. Med kniven på strupen går det sedan mycket lättare! Det är verkligen vinterkänsla i din bild, med solen som står lågt.
Ha en fin 3e advent!

Violen sa...

Inte alls kul att städa, klokt att du tog en paus och visar en bild i stället! Gillar din bild!

Erik Semlan sa...

Ja, flyttstädning är ju knappast någon favoritsysselsättning, så jag förstår att du hellre sitter och bloggar än städar. :-)
Så här mot årets slut kan det finnas plats för lite olika reflektioner.
Läckert fönsterfoto genom persiennerna.
Tack för din kommentar, hoppas städning och besiktning av lägenheten kommer att gå bra.

Anonym sa...

Himla snygg bild, lite Roy Andersson-känsla över den. Hoppas flytten går bra :0)

Linnéa sa...

Det är väl fanken så mycket roligare att blogga än att städa. Håll ut!

Ha en god vecka.

Karin sa...

Att blogga är betydligt trevligare än att stöda så jag förstår att du hamnade framför datorn! Dessutom är ju Veckans fönster en viktig händelse! Fint med persiennerna och det som skymtar igenom.

Pysselfarmor sa...

Fy 17 för att städa! Mycket roligare att blogga och surfa runt bland andra och hälsa på. :-))

Bilden är fin! litet mystik!

Pumita sa...

Varför städa när man kan blogga?! Eller bara sitta och titta ut genom fönstret. Det finns alltid ursäkter för att slippa... det gäller bara att hitta dem. ;)

God Jul och Gott Nytt på dig!

Kakan sa...

Har man tid så varför inte ta det lugnt ett tag...
Tyvärr springer ju inte städningen från dig hur du än gör... ;-)
Ha det bra!
Kram Kakan

Kicki sa...

Sund inställning till städningen! Fint med solen som man anar bakom persiennerna, förstår om du vill ha dem nere;)