Twingly statistik

söndag 23 december 2012

Fototriss 203, 22/12 2012: Ögonblick




Vi har kommit fram till årets sista Fototriss och temat är: Ögonblick.
För ögonblicket sitter jag i min övernattningslägenhet i Kristianstad. Två nätter till ska jag sova över här, sedan ska den vara städad, tömd och klar för besiktning i mellandagarna.
Jag ska jobba i morgon eftermiddag och kväll (dan före dan) och jag åkte hit med bilen redan i dag eftersom det tydligen är busväder på gång över Skåne nu igen.
Julafton åker jag hem igen, tar med de sista smågrejorna jag har i lägenheten (säng och bord tar vi vid besiktningen) och hoppas kunna pusta ut lite på kvällen.
Tre ögonblicksbilder har jag fått ihop:
Överst: Resan upp till Kristianstad i astrist skymningsgråväder.
Mitten: Kristianstads centrum lördag kväll (så muggigt är det i alla fall på ytan och lika kallt som det ser ut).
Underst: Akvarium och tv att studera på kebabstället medan jag väntar på en gyrostallrik som ska bli kvällsmat medan jag kollar På spåret och Stonesdokumentären Crossfire Hurricane på STV Play i lägenheten.
Fler bilder på temat Ögonblick finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

31 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du begav dig ut på vägarna innan busvädret satte fart. Gillar verkligen Domus-skylten, finns nog inte så många sådana kvar nu. Skönt att lägenheten börjar bli klar och kör försiktigt hem på julafton.
God jul på dig!

KajsaLisa sa...

Det är bra fart i den första bilden och jag tycker mittenbilden är härlig, varför skall allt vara så himla vackert jämt
GOD JUL.

Anneli - A'la Foto sa...

Härliga ögonblicksbilder. Får man fråga vad du jobbar med? Det verkar som du inte gör det hemifrån utan veckopendlar?

Ha en skön dan före doppare!!

Anita - Malta sa...

He..he.. gillar verkligen dina ögonblicksbilder men mest gillar jag nog dina härliga ärliga kommentarer om hur lite kul det egentligen var ;-) Önskar dig en riktigt skön och avkopplande julafton med tid att pusta ut. Kör försiktigt i busvädret !!

Axart sa...

Fina bilder på ögonblick, ha en trevlig jul.

AX

Flanören... sa...

Varierad triss av ögonblick.
Heter det fortfarande DOMUS i Kristianstad?
Om nån timme ger sig dottern och älsta barnbarnet i väg till Höör, till hans farfar och farmor. De brukar fira jul där sedan ett 15-tal år tillbaka. Vi har följt Yr.no och konstaterat, att de nog är framme i god tid till ovädret.
Önskar dig en trevlig helg.

Olga T sa...

Är det den sista Domusskylten som finns kvar tro?
Lycka till med det som tar vid i ditt liv när du lämnar Kristianstad! God Jul!

Åke sa...

Roliga ögonblicksbilder och trevligt med en historia bakom :) God Jul där nere!

Monica o Jacob sa...

Härligt nostalgiskt med Domus är det det sista i Sverige tro.
Fin triss
GOD JUL ;-)

Stare Ström sa...

Du har verkligen fångat den skånska vintern, jämfört med alla vackra snöbilder från andra håll i landet!
Ta det lugnt när du kör hem så du hinner innan det väntade ovädret! Och så spännande att få höra om ditt nya liv nästa år!

40plus sa...

Det ser lite öde ut i centrum. Fina ögonblicksbilder. Lycka till med besiktningen. God jul och gott nytt år!

Misswhatsit sa...

En bra tolkning av temat med som jag uppfattar det både en aning nostalgikänsla och samtidigt lättnad att få avsluta boendet i Kristianstad. Skönt i alla fall att slippa köra den långa vägen i ur och skur.
Ha en God Jul och Gott Nytt År!

Maria sa...

Härliga bilder i din fina triss!
GOD JUL!

Cecilia Artista sa...

Önskar dig en riktigt god och skön julhelg!
Tack för den sköna sången av Monica Zetterlund!

Cecilia Artista sa...

Önskar dig en riktigt god och skön julhelg!
Tack för den sköna sången av Monica Zetterlund!

Charlotta sa...

Tre vardagsögonblick - det är ju det som är livet. Eller hur? :)

Hoppas du får en fin jul och ta det försiktigt på vägarna när du måste ut i jultrafiken.

Violen sa...

Trodde inte det fanns Domusskyltar längre, ligger lite nostalgi i att se en sådan! Fint trissat! Kör försiktigt och GOD JUL!

BP sa...

Perfekta Jah ögonblicksbilder från det verkliga livet. Hoppas du hinner hem innan klass 2 varningen och stormen som väntas dra fram över Skåne. Håller verkligen tummarna! Sedan kan du se fram emot att börja ditt nya liv innan 2013.

Marja sa...

Talande ögonblicksbilder ur verkligheten. Lite kul med både akvarium och TV... vilket ska man titta på?
Önskar dig en God Jul!

Pialotta sa...

Här har du fångat ögonblick som jag känner igen mig i... Så du ska ta ditt pick o pack nu o sticka från min stad. Idag har det varit riktigt busväder här med snöfall o så himla räligt på trottoarerna, men det ska bli plusgrader o regn i veckan så det löser sig nog :) Hatar halkiga promenader. Go Jul till dig :)

Anonym sa...

Där fångade du verkligen ögonblicken i vardagen. God Jul!

Anni sa...

Hoppas att kommit hem (eller kommer hem) ordentligt, hit har snöovädret inte kommit (än), men vi har snö så det räcker ...

Önskar dig en riktigt skön julhelg!

Pysselfarmor sa...

Ögonblicksbilder från din dag ;-)
Hoppas du kom hem ordentligt och det verkar som du tycker det ska bli skönt att slippa pendla mera.

Ha en skön julafton!

Veiken sa...

Astrist är ordet för mörkret och vintern i Sverige....
Ändå blir det bra ögonblicksbilder! Hoppas du kör försiktigt i skitvädret!

Erik Semlan sa...

Kan inte finnas så många av de där Domusvaruhusen kvar längre?
Anskrämlig betongkloss i stadens centrum. Undrar om den också snart försvinner, som så många kring Stockholm.
Gillar tredje fotot också. Mycket som kommit med på den bilden. :-)
Verkar vara ett riktigt "skitväder" där nere om uttrycket ursäktas. Se upp på vägarna!

Barbro S sa...

Småmysiga ögonblicksbilder, lite ödsligt men stämningsfullt.

Maria Lundmark Hällsten sa...

Jag hajade också till då jag såg Domus skylten... det var längesen. Ögonblicksbilder hittar vi överallt, man behöver inte ens leta :) Ha en fin dag!

Kicki sa...

Kul med så många detaljer i den sista bilden! Domus, eller dåmus som en del säger, inte ofta man ser dem!
God fortsättning! Efter att jag tagit en tupplur så slog det mig att det inte är söndag idag... Hoppas sista flyttlasset gick bra!

Leovi sa...

Beautiful compositions. I wish you a Merry Christmas and a New Year full of joy with your loved ones. Leovi.

Anita A sa...

Tråkig vinter, lite öde centrum, kebabstället, fina vardagliga ögonblicksbilder som lätt blir "osynliga" när man ska välja motiv.

Ma sa...

God Fortsättning på julen. Fin triss...