Twingly statistik

fredag 14 december 2012

Fredagstema den 14 december: Mat


Det har gått från luciadagen över till fredagen den 14 december och då är det dags för ett fredagstema på Sinneskattens, Carinas, blogg.
Veckans fototema är Mat och det passar mig som handsken, eftersom jag tog ett foto utanför Jägersro köpcentrum när jag var där sent i eftermiddags.
Mat är kanske inte det exakt rätta namnet på det som säljs i denna upplysta och färgglada vagn, men det är i alla fall något som folk gillar att stoppa i magen – munkar.
Och i dag, fredag, är det en vecka till vintersolståndet.
Håll ut, sedan blir det ljusare igen!
Och fler bilder på fredagstemat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

25 kommentarer:

Leovi sa...

An interesting composition, excellent lighting, I like the colors. Greetings.

Stare Ström sa...

Det här kan vi gott behöva, vi som har full koll på nedräkningen!

jeanette sa...

Vilken fin munkvagn.

Violen sa...

Munkar i all ära men jag tycker bättre om den färgglada vagnen än om munkarna! Härlig bild!

Anonym sa...

Mums, munkar är gott, speciellt de som finns nu för tiden i alla dess smaker.

Leena sa...

Doften av nybakta munkar är härlig, den får till och med mig som inte äter så mycket söta bakverk att sakta på stegen. Och ibland köpa en. Men på något vis är inte smaken riktigt så fin som doften lovar.

Susannesblogg sa...

farligt gott för figuren!

Flanören... sa...

Gomiddag JAH.
Trevlig bild, men tyvärr allt för många idag som intar munkar m.m. som huvudföda.
Inte så ofta vi har vinter över hela landet, men så är det väl nu?
Tittade på min vädergud yr.no.
Det blir en vit och hyggligt kall jul i år. Även du får en kall och vit jul, även om det ska töa lite emellan.
Ha de gôtt.

Elizeth sa...

Munkar är gott någon gång då och då, i lagom mängd förstås.. :)

Erik Semlan sa...

En och annan munk kan nog slinka ner som ett litet mellanmål. En munk för att fira att det bara är en vecka kvar tills det vänder och börjar bli ljusare igen. :-)
Fin ljuspunkt i mörkret!

Anneli - A'la Foto sa...

Jodå...visst är munkar mat...lika mycket som choklad i alla fall! ;O) Fint tolkat!

Ha en skön helg!

Anita - Malta sa...

Vilket trevligt ställe. Visserligen gillar jag inte munkar men som du säger, en upplyst och färgglad vagn är det. Lockar säkert till sig många kunder. Nåja en och annan munk kan jag nog får ner. Det var ju fakltiskt sisådär hundra år sen jag åt någon ;-) En vecka kvar sen vänder det. Jipiiii !! Trevlig helg.

anemonen sa...

Färgrant och fint och visst är det gott med munkar.

sinneskatten sa...

Tänk ibland har man flax! munkar kan gå ner det med.

Pumita sa...

Munkar gillar jag om de är hemmagjorda och finska. Inga donuts. Det blir kanske mycket med en hel men en halv... bara för barndomsnostalgin. Vagnen är super! :)

Pumita sa...

Och vet du... jag sitter och räknar timmarna!

ormbunke sa...

Ser riktigt inbjudande ut.Påminner om USA men där sålde de på gatan. Trevlig helg.

BP sa...

Den vagnen gillar jag skarpt. Totalt retro och den för tankarna till England och tivolin runt badorterna där.
Nu är munkar ju iofs mat - men inget jag skulle äta.
Men det gör inget - gillar bilden skarpt!

Pysselfarmor sa...

En munk ibland blir det - kanske två per år...sött och gott...ja och flottigt :-))

Marit Johansson sa...

Jo nog hör väl munkar till kategorin mat, fin bild till temat!

Anni sa...

Kan inte låta bli att fundera över om den som jobbar i vagnen överhuvudtaget kan tvätta bort flottyrlukten ... Superfin vagn och foto, men ändå ... nej, tack.

Nett sa...

Vagnen gillade jag, trodde nästan att det var en bild från USA.

Sussie sa...

Vilken härlig vagn...utsmyckad till max..! Men vacker till är den..!



http://stumpansgott.blogspot.se/2012/12/mat_17.html

Kakan sa...

Så fin vagn.
Påminner lite om vagnar som är på Tivolin och marknader.
Ha det bra!
Kram Kakan

B i r g i t t a sa...

Färgglatt och häftigt munkstånd ;)
Gillar inte heller munkar men väl kreativitet :)
Aha så fredagstemat är igång igen ...