Twingly statistik

torsdag 13 december 2012

Köksbordsfilosofi inför 2012 års avrundning


Ja, här sitter jag och känner mig filosofisk mitt i natten, vid den plats där mycket av mitt filosoferande över tidens gång äger rum.
Jag har varit på mitt stamlokus, Pickwick, på säsongens sista quiz; på söndag är det dags för final där vi, mitt tappra och underbara quizlag, ska försvara vår plats som Quiz Champions på puben.
Det är mycket som flyger bort med det gamla året, som fåglarna som drar iväg här ovan på bilden (som är ett äkta slumpskott).
Och det är mycket som kommer att hända i och med att det nya året börjar om drygt två veckor.
För min egen del kommer det att bli stora förändringar, som jag har tänkt mig att jag ska berätta om här på bloggen inom kort (en och annan som läser detta vet redan vad jag syftar på).
Det låter kanske lite flummigt och kryptiskt, men jag hoppas att ni är några som ska fortsätta att läsa det jag kommer att berätta om (i ord och bilder). Och kanske en och annan ny läsare som hänger på.
Om en dryg vecka infaller vintersolståndet och så går vi mot ljusare tider igen.
Jag ser fram emot det med spänning.
Vi ses här på min blogg, och vem vet, kanske i verkliga livet med.
Ha det gott så länge!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Tina sa...

Från och till har jag också filosofiska analyser över saker och ting. Stora förändringar kommer att ske även hos mig men som jag hade hoppats på att slippa. Dina förändringar verkar spännande och jag hänger med (även på twitter)
Ha det så gott :)

Ingrid sa...

Nu blir man ju så himla nyfiken!!
Kram, Ingrid

Pumita sa...

Jag såg en "förlupen" kommentar på någon blogg och vill önska dig allt gott framöver! Köksbordsfilosofin är klart underskattad, man kan förbättra världen många gånger om! :)

Jah Hollis sa...

Ingrid. Det är meningen, så att du ska lockas att fortsätta läsa. :-)

BP sa...

Hoppas ni försvarar er titel! Å du jag kommer att fortsätta läsa här! Å eftersom du verkar vara en riktig nattuggla så kommer du nog att njuta av tillvaron framöver;-)

Misswhatsit sa...

Ser fram emot "fortsättning följer." :)