Twingly statistik

fredag 21 december 2012

Veckans fönster 206, 211212: Valfritt


Den här veckan är det Valfritt fönstertema hos Susanne, så jag tog med kameran ut i julruschen och tog några bilder samtidigt som jag fick köa och trängas för att uträtta några ärenden.
Ett av resultaten visar jag här, medan jag spar de övriga och kanske lägger ut något de närmaste veckorna då temat fortsätter en bit in i januari 2013.
Motivet är ett något äldre Malmököpcentrum än det Susanne själv visar, späckat med folk nu inför julen.
Andra valfria hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

16 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Ja det är nog mycket folk i rörelse nu i städernas centrum för att hinna köpa de sista klapparna...
Jag har det så ordnat detta år att vi har redan firat julafton med barn och barnbarn. Mina söners familjer firar med "fruarnas familjer" detta år...i Ånge och Örebro. Så det känns skönt nu att vi är på väg till gården i norr och tystnaden där. Det kommer att bli en stilla och mycket lugn julafton för oss i tystnaden där ;-))

Ha en skön och väldigt God Jul!

Anita - Malta sa...

Härlig rörelse och en mångfald av färger och nyanser i ditt fönster! Men.. så skönt att slippa vara där. Tycker jag som bara trängs och shoppar i yttersta nödfall. Lite nödfall blir det ju ändå eftersom det är så givande att ge och då måste man bara om än lite motvilligt ge sig ut i ruschen. Det kan det vara värt. Önskar dig en riktigt skön och avkopplande helg !"

Anonym sa...

Julig stämning även i Malmö ser jag, då får väl allt folk räknas in i det också. Jag är klar med julens bestyr och tänker ta det lugnt nu. God jul på dig!

Olga T sa...

Det var ett mycket fint fönster du fotat! Riktigt härligt att titta på! Hade ju passat till nyanser av rött också. Kul att du är tillbaka i bloggvärlden. Jag är med lite av och till. Jobb och familj har stått i fokus i höst. Ha en skön helg!

larans sa...

Härlig och spännande julbild du tagit där i julruschen. Den visar ju både lite av julstämningen och julstresse!
God Jul!

Della sa...

Det ser verkligen julruschigt ut. Bävar lite för att ta mig ut idag och handla några grejer.

Leovi sa...

Very nice atmosphere with these Christmas decorations, great photo. Greetings.

Mia sa...

Ojoj....Jag gillar verkligen inte att shoppa, men nog är det vackert på sitt sätt med alla dessa lampor och fönster...går fint att titta på :-)

Leena sa...

Vackert! Det blir så fint i städerna vid jultid, nuförtiden är alla juleljusen väldigt smakfulla. Själv får jag nöja mig med lite adventsljusstakar och ljusslingor i trädgårdar.
God Jul!

Erik Semlan sa...

Det är verkligen mycket folk i farten nu i olika köpcentrum. Julhandeln går in i slutfasen! :-)
Läckert glittrigt och stort entréfönster. Snyggt!
Hoppas du kunde uträtta vad du behövde och slapp allt för långa köer.

juanna sa...

det är uppenbarligen inte bara jag som har ett juligt fönster!!
O så God Jul förstås!

Carl-Axel sa...

Härlig blandning av mörker,ljus, färger,reflexer och rörelse. God Jul o Gott Nytt År

larsfotografier sa...

En välkänd Entré för mig. Inte för jag varit där så många gånger precis, men tog lite bilder för några månader sedan på en modevisning.
Bilden andas JUL!
God Jul!

/ Lars

BP sa...

Ditt köpcentrum påminner mycket om Gallerian här i Stockholm. Om du tänker dig allt som är rosa på dn bild som blått på Gallerian så sitter det;-)
Å visst är det ganska så skönt (om än elakt kanske) att titta på alla stressande människor...

frommyhorizon sa...

Härlig bild av Entré. Ser mycket glittrigare ut än i verkligheten! Tänk vad man kan ge för intryck när verkligheten silats genom kameran och fotografens urval! Jag önskar dig en skön jul!

sabina sa...

Vackert fönster :)