Twingly statistik

tisdag 18 december 2012

Lite besviken är jag allt över finalinsatsen


Nej, det hjälpte inte att jag laddade med en Fish & Chips i levande ljus före finalen.
Vi nådde inte ända fram i söndagens quizfinal på The Pickwick Pub i Malmö.
Det fattades några retfulla poäng upp till tvåan och till segrarna som nu tar över titeln som Quiz Champions på puben från vårt lag.
Och jag skulle väl ljuga om jag sade att jag inte bryr mig det minsta. För det är nog bara quiz som kan väcka tävlingsmänniskan i mig.
Vi gjorde förvisso en bra insats, trea av de sex allra mest vinnande lagen under det gångna året (i vinnarlaget ingick dessutom två deltagare med engelska som modersmål, en viss fördel i en final som hålls på engelska och innehåller mängder av frågor att besvara och uppgifter att lösa).
Men så är det det där med att jag började älta vad vi svarat fel på och då bland annat en retfull matematisk felräkning jag gjorde på en fråga där jag hade alla siffror rätt men räknade fel.
Ja, det var Numbers (Siffror, Nummer) som var temat för årets final. Det kanske säger ett och annat att vi vann överlägset förra året när temat var Booze/Drinking. :-)
Men man kan inte backa bandet, och svarat är svarat, det får vi leva med.
Nu gäller det att börja om, ta ett antal delsegrar för att säkra en ny finalplats, dricka öl och ha kul tillsammans i laget och med de andra lagen.
Vi har ett helt år på oss.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

anemonen sa...

Åh vad tråkigt men ni får komma igen nästa gång. På tal om Gotland kan jag nämna att jag tyckte mycket om Visby med omnejd. Vi hade helt enkelt otur och hamnade på fel ställe både boende och plats. Visby kan jag tänka mig att åka tillbaka till. Ha en fin dag.