Twingly statistik

fredag 7 december 2012

Veckans fönster 7 december: Filosofiskt





Fredag kväll, två veckor kvar till vintersolståndet (och jordens undergång enligt somliga) och jag ska för första gången på väldigt länge lägga in ett fönster till Susannes fönstertema.
Jag har inte varit ute och tagit några nya bilder till temat som ska vara: Filosofiskt.
Kanske kunde jag uppsökt något fik och fotat när någon sitter och filosoferar vid fikabordet.
Men så kom jag på att det ganska ofta är vad jag gör vid mitt köksbord (där det snart ska upp nytvättade gardiner); jag sitter och filosoferar, ibland med lampan tänd, ibland med lampan släckt.
Den skarpögde kan också se att jag faktiskt har Susannes egna filosofiska fönster uppe på dataskärmen.
Fler filosofiska fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

21 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Härligt personlig tolkning med perfekta bilder. Klart bättre än om du valt fiket ;-) Skarpögd är jag men tydligen inte tillräckligt. Ser inte Susannes bild helt tydligt.
Nu vill jag inte läsa om jordens förmodade undergång längre. Börjar snart nästan tro på att det kommer att ske. Men.. det är ju några veckor kvar ;-) Trevlig Helg !!

Violen sa...

Vi är nog många som sitter och filosoferar vid köksbordet, en lugn och trygg plats! Många stora tankar föds, men ibland pyser de ihop som en pannkaka.

Klimakteriehäxan sa...

De största nutida filosoferna hittar man garanterat vid ett köksbord!

BP sa...

Underbar tolkning!. Nu vet jag varför jag har saknat dina personliga inlägg.
Å när jag tittar på tvåan så kan jag filosofera över din fönsterbänk som inte är olik vår - med makens alla prylar på;-)

PS. Är det en Notebook eller PC på köksbordet - ja det funderar jag också över;-9 DS

Pumita sa...

*ler igenkännande* Det här är ett Jah Hollis-fönster mitt i prick och fungerar alldeles utmärkt till temat. Köksbordet är bästa platsen för fönsterbloggeri och filosofiska utsvävningar, så är det bara. :)

Pysselfarmor sa...

Välkommen tillbaka! :-)))

Ja det stämmer ju...vi alla sitter nog och filosoferar kring det vi ser och läser om på våra dataskärmar....

Ha en skön andra advent!

Susanne sa...

Kul att äntligen se dig igen! Välkommen hem till bloggen! Ser att du har satsat på en ny MacBook, för visst är det en sådan som visar mitt fönster?

Köksbordet har alltid varit en sådan där plats där jag helst sitter och tänker, antagligen som de flesta andra, så det var en bra tolkning.

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka hos oss fönster-fotografer :0)

Sitta vid datorn och filosofera gör vi nog alla, för så mycket som det finns att hitta härute i cyber-rymden.

Birgitta sa...

Kul att du är tillbaka och med en härlig tolkning från filosofiplatsen :)
http://fotochip.wordpress.com/2012/12/07/filosofiskt/

Kicki sa...

Det var länge sen man såg dig i fotoutmaningar! Jag tycker om den första speciellt där bara ljusen har fångats och allt annat är bara...svart!

Della sa...

Ja, så är det. Ofta har man en plats där man filosoferar extra bra.

Stare Ström sa...

Mycket bra tolkning! Känns igen!

larans sa...

Roligt att se dig tillbaks till fönster temat. Om jag minns rätt, det var ju ett tag sen :-), så var ju ofta dina bidrag i sig rätt så filosofiska. Så även denna gång!

Ingrid sa...

Så roligt att du är tillbaka och bloggar igen. Det var en bra tolkning på temat. Visst är det så att man ofta sitter vid sitt köksfönster och filosoferar.

Tack för ditt besök hos mig och ha en riktigt fin andra advent!
Kram, Ingrid

juanna sa...

Du lyckades väldigt bra med tolkningen... filosoferar vid köksfönstret!!

Bitten sa...

Jag orkade inte leta upp något filosofiskt fönster i går kväll, var alltför trött för att ens sitta vid datorn.

Fast jorden ska väl egentligen inte gå under, utan bara de statskick och religioner vi hittills levt under. Har jag för mig att jag hört ...

Mia sa...

Mmmm, det kan vara helt underbart att bara sitta....tänka, filosofera över ditten o datten...lite egentid :-)

Erik Semlan sa...

Kul att se dina fönstervarianter, släckt och tänt över köksbordet.
Smart ta med Susannes fönster på dataskärmen. :-)
Så där småklurigt, visst är det filosofiskt!

Karin sa...

Köksbordet är den perfekta platsen att filosofera vid och samtidigt spana ut genom fönstret!

llh sa...

Köksbordet är universums centrum och världens sanna navel eller hur? eller hur ;)

Anonym sa...

Thanks for the auspicious writeup. It in reality was once
a entertainment account it. Look advanced to more brought agreeable from you!

However, how can we keep in touch?

Have a look at my web page; Lifestyle Liberation Blueprints