Twingly statistik

fredag 20 november 2009

Fredagsfärger 20 nov: Röd, blå och gul

Dagens Fredagsfärger bjuder inte på några konstigheter. Röd, blå och gul är ju ganska flitigt förekommande i många miljöer runt omkring oss, både i städer och ute i landsorten.
Och kan man sedan klämma in en fjärde färg, grön, så utlovas man en guldstjärna i protokollet.
Märkligt nog var jag ute och tog en bild med alla dessa färger i så sent som i förrgår. Den är tagen på Kirsebergs torg i Malmö, en plats som både gud och alla arkitekter tycks ha glömt. Men de fyra färgerna finns där. Kolla själva.
Fler bilder med fredagens färger hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

17 kommentarer:

Anette sa...

Jajamen, här var alla fyra och även du får en guldstjärna!
/Anette

Cecilia Artista sa...

Ja platsen ser ju inte ut som någon höjdare. Men visst har du med alla fyra färgerna och det är ju fint!
Trevlig helg!

Lavynnia sa...

Du fikk med alle fargene, og det var jo kjempebra! :D

Takk for kommentar, og fortsatt god kveld!

Nukke sa...

Där fins alla färgerna !
(om jag skulle bo där skulle jag nog ha en liten trädgård på balkongen och mycket julljus där på vinter :)

Marie sa...

Absolut rätta färgerna där på som du själv beskriver det en vääääldigt ledsam och bortglömd plats ser det ut. Grått av betong, så det är tur att stället piffas upp lite av färgerna på alla skyltar ;-) Ha en fin helg. Vi ses säkert på söndag i trissen :-)

sinneskatten sa...

Tänk att där har jag varit inne, en fd till dottern jobbade där!

Veronica sa...

Yes, visst gör de det!!!!!!! Klockrent och en stjärna i kanten =)

Unknown sa...

Morrn.

Charmigt 60-tal, tror jag.
Ett riktigt dokumentärfoto.
Hade jag varit mycket yngre så hade jag nog gått inför att dokumentera, med en massa text och plats, typ "min stad" "min by" och liknande.
Tänk om 50 år....
Å kolla en Volvo V70....t.ex.


Tack för din kommentar. där fixat nu.

Anonym sa...

Vilken härlig bild.. alla färgerna är med inkl. grön.
Visst har hon ett städat skrivbord hon är väldigt ordningsam trots ålder. Hoppas det håller i sig... Ha en trevlig helg // Paula

Alla smutsiga detaljer sa...

röd, gul och blå - fula färger när dom kommer samman!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Kul att se bilder från din närmiljö och visst finns alla färgerna med och dessutom fick du en guldstjärna, undrar hur den tar sej ut.

Ha D
Irene

Ninnie sa...

Jo, visst har du fått med alla färgerna, i din bild som visserligen inte är jätterolig att se på...men så där ser det ju ut en vanlig grå novemberdag i en vanlig svensk stad...eller hur?!

Kerstin sa...

Ja du har prickat in alla fyra du med och förtjänar självklart guldstjärnan. :)
Sittplatserna hos mig tycker jag inte är så vackra. Det har varit en del diskussion om deras vara eller icka vara. Fler än jag tycker att de kunde plockas bort men det är ju konst. ;)
Ha en fin helg.

Mona sa...

Ser ut som ett typiskt tråkigt förortstorg. Men trots allt det grå fick du med alla fyra färger.

ElinsPhoto sa...

Ser att du också har alla fyra, bra jobbat :)

Anni sa...

Du har verkligen tagit en del förskräckligt fula bilder...

B i r g i t t a sa...

Minsann hade du alla färgerna med. Det blir en guldstjärna för dig :)