Twingly statistik

måndag 9 november 2009

Man får leva på ledighetens glädjeämnen



Ja, då är det bistra slutet på min långledighet här och nu väntar en jobba-äta-sova-vecka igen. Den kan bli bister på många vis, för nu aviseras det stora besparingar och nerdragningar även på min arbetsplats.
Jag har sagt det förut: vi har ännu inte sett slutet på den här ekonomiska krisen.
Tro mig.
Det finns mycket att säga i det här ämnet, men jag nöjer mig med att konstatera att det finns många glädjeämnen från den nu avslutade ledigheten att hålla humöret uppe med under den kommande veckan.
Förutom det sedvanliga quizet på Pickwick, även en fredagsafton på nya hängstället The Green Lion. Och inte minst käk på Carib Creol följt av konsert med Oumou Sangaré och hennes band på KB.
En konsert där det stundtals svängde lika hett och tätt som som det en gång gjorde om James Brown och hans Famous Flames.
Fast en mer afrikansk variant av sväng då givetvis.
Vi hörs och ses.
Här som vanligt, eller på era bloggar.
Ta det lugnt, men ta det!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

anemonen sa...

Som svar på att använda en proffsfotograf får du följande: Kortet är taget för 23 år sedan och jag har varit ärlig och angett källan. Tyckte jag ville visa dessa bilder på min lille krabat. Inte liten numera alltså. Kanske strider det mot reglerna i fotokedjan att jag inte tagit bilderna och då får jag väl plocka bort dem.

Alla smutsiga detaljer sa...

Fast, nu har Anders Borg utropat vändning - det blir inte så illa som dom aviserade. Av någon märklig anledning vänder det just till valåret....

Nina sa...

Härliga bilder, speciellt de två första. Förmedlar liv och fest! Härligt!