Twingly statistik

lördag 21 november 2009

Veckans fönster 59: Upplyst

Usch då, redan långt inne på lördagseftermiddagen.
Varför känns det som om tiden går så mycket fortare när man är ledig än den gör när man arbetar?
Jag ska i alla fall lägga in ett bidrag till Susannes utmaning Veckans fönster, där temat denna vecka är Upplyst.
Många är de upplysta fönstren i denna mörka tid.
För övrigt är det just i dag exakt en månad till vintersolståndet då det vänder och så sakteliga blir ljusare igen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vintersolst%C3%A5ndet
Mitt bidrag är det förhatliga varuhuset Entré vid infarten från Lund till Malmö som det kan se ut mitt i natten.
Och ja, jag är fascinerad av detta märkliga bygge.
Dessutom ligger det inte så långt ifrån där jag bor.
Fler bilder på detta tema hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

hundenstina sa...

Ja, man längtar verkligen till ljusare tider ...
Cool belysning på det varuhuset!!!
Tack för din kommentar hos mig.
Trevlig Helg!

Ninni sa...

Vad trösterikt att veta att det vänder snart...För det är jättejobbigt med det här mörkret.
Snyggt foto men det hade kanske varit mera inbjudande med ett varmt sken i fönstren.
Ha en skön söndag!

Susanne sa...

Hmm, den där byggnaden har verkligen fått dig fast, ungefär som spritfabriken här i stan attraherar mig.

Entréljuset är ju faktiskt vackert, men själva byggnaden är ju inget vidare.

B i r g i t t a sa...

Här var det nästan lite ettrigt upplyst. Gör/testar dom polissirener på nedre planet :)

Mona sa...

Vilket läskigt blått ljus. Lite spökvarning över det varuhuset!

Della sa...

Jag har förstått att detta Entré tar upp mycket av platsen på din hårddisk vid det här laget.
Alltid kul att se nya vinklar. :)

Klimakteriehäxan sa...

Kul ljuseffekt på fasaden. Arkitekten har nog tänkt!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Häftigt och här uppe är det mörkt "dygnet runt" känns det som i alla fall.

Det var snyggt med den blå bården av ljus och sedan den tunnare vita ovanför.

Vi har mycket ljusspridning, men jag orkar inte ens gå ut och fota i det fruktansvärt tråkiga väder vi har haft under hela november. Regn, regn, regn och svart.

Jah Hollis sa...

Entréhuset ligger där det ligger, och jag ser det så gott som varje dag. Den gångna helgen var visst några Idol-deltagare där och skapade ett smärre kaos.
Man får ta det för vad det är, och fotomässig skulle man nog kunna göra en hel bok om det, om man även började ge sig in i det och fotografera.

Susanne sa...

När jag läser din svarskommentar här funderar jag på att faktiskt åka dit med kameran. Har ju aldrig besökt huset.

Jah Hollis sa...

Frågan är om de gillar att man fotar därinne. Man kanske kan utverka ett tillstånd.