Twingly statistik

söndag 1 november 2009

Ordning och reda på Jah Hollis

Gårdagen, lördag, blev en vilodag mellan två arbetsdito.
Den enda större(?) ansträngningen bestod i att jag var i väg och handlade och kom på att jag kanske skulle köpa något ätbart att ha med till jobbet i dag.
Ofta blir det annars färdig sallad inhandlad på någon mack på vägen (kan vara gott, men är väl inte så ekonomiskt), eller att någon på jobbet drar iväg och handlar snabbmat: hamburgare, kebab eller pizza eller något i den stilen (kan vara gott, men kanske inte alltid så nyttigt).
Men nu passade jag på att köpa lite grönsaker och en hel grillad kyckling.
Det blev sallad med kyckling, grönsallad, tomater, gurka, gul paprika, rödlök och för att få upp matigheten lite: stora vita bönor och kidneybönor. Och så olja, vinäger, salt och peppar över det.
Det blev gott och det blev mat både i gårkväll och på jobbet senare i dag.
Medge att det är ordning och reda på mig nu.
Vem vet, det kanske är början på ett helt nytt liv. ;-)

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Bert sa...

Men grattis då! ;)

Mikael K sa...

Grönt är skönt.
Av rött blir man inte trött.

Grattis?

sinneskatten sa...

Det gäller bara att hålla i, bara den lilla haken!

Anni sa...

Oj,så gott det såg ut!

Vad gäller Peter Greenaway så är han lite av en favorit sedan jag på tidigt 80-tal spelade in hans film om badrum. ZOO tror jag faktiskt aldrig att jag har sett, men på Tate Modern i London såg jag en annan film om förruttnelse. En konstnär (minns inte vem, skäms skäms) hade stillbildsfilmat ett fruktfat som sakta förvandlades till något oigenkänneligt. Det var häftigt.

Ankan sa...

Den såg ju faktiskt jävligt god ut den där.

Jah Hollis sa...

B: Jämfört med dina fina matskapelser man kan se på din blogg då och då, är väl min enkla sallad inte mycket att komma med. Men med tanke på mina arbetstider med mera är det ett lyft att för en gångs skull kunna få till något eget att ta med till jobbet.

S: Jag tror dig.

SK: Det är det som är haken, sa Bull.

A och A: Jo den var inte dum alls i sin enkelhet. Bättre än burgare och pizza (just då i alla fall). :-)

mmarcus - en 15årig killes liv i fotografier sa...

sv. man tackar! :-)