Twingly statistik

fredag 6 november 2009

Tema Fredag: Svävande

Ett sista fredagstema hinner jag väl med innan det är dags att sova. Då får det bli dagens tema på Sinneskattens blogg, och hon vill att vi ska tolka något Svävande.
Att vara svävande kan ju vara att vara lite otydlig, med det första jag tänkte på var texten till John Holms Ett enskilt rum på Sabbatsberg.
En sång som på ett mycket fint sätt handlar om döden och som börjar med orden "I natt svävar änglar vid din sängkant...".
Men jag väljer en bild som inte handlar om änglar och döden: ett moln som svävar fram över huset jag bor i. Moln är vackra och kan sätta fart på fantasin.
Och så svävar de fastän de kan innehålla både regn och snö.
Här hittar ni fler tolkningar.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

sinneskatten sa...

Svävande moln på klarblå himmel känns som vi behöver mer av i november.
Kul vinkel på med husväggen som i sig känns svävande.

Husbilen Credo sa...

Ja det var ju en toppen bra tolkning av svävande.
Ha en bra weekend.

Anonym sa...

Du citerar en text från en av mina absoluta favoriter John Holm :) Hans röst och texter för mig tillbaka i tiden och träffar mitt hjärta, mitt i prick. Fin bild och snyggt beskuren.
Ha en fin fredag/E-L

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja här tänker man på evigheten, snyggt foto med en fin svävande känsla.

Må fint, önskar Irene

Ps. Tack för tipset, det var här hos dej jag fann denna utmaning. Ds

Anonym sa...

Fin tolkning. Trodde först det var huset som var 'huvudperson' eftersom ett fast föremål känns svävande när man tittar på det upp mot himlen. J

Lasseivomma sa...

Bra tolkning, och det stämmer ju på din bild. Hos mig i dag svävar inte molnen längre, de ligger på marken.

christina sa...

Det här gillar jag!

Marie sa...

Vilken bra tolkning Jah :-) Moln är fina och att ligga på rygg och kika på dem och fantisera om vad de föreställer gillar jag :-)

Mona sa...

För mig känns det som om det är huset som svävar högt upp i himlen. Får association till Trollkarlen från Oz.