Twingly statistik

onsdag 18 november 2009

Quizlaget trotsar stormvindarna

Skåne har välsignats av ett underbart novemberväder exakt när jag har min långledighet.
Den utannonserade höststormen tycktes dra in över södra Sverige redan under eftermiddagen och det rapporteras om olyckor och andra besvärligheter där den drar fram.
Fast just nu låter det inte så farligt utanför, kanhända är det ett tillfälligt lugn innan det drar igång på allvar.
I alla fall är det quizkväll och det ska mycket till för att hindra mig, eller de andra veteranerna i vårt quizlag, från att i vanlig ordning vara med och tävla.
Så det blir väl att ta bussen upp till stan. Att cykla verkar lite osäkert, kanske speciellt när man ska hem framåt nattkröken.
Skulle vi inte höras i morgon har jag förmodligen blåst bort.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Klarabella sa...

Haha ja, storm skulle man kunna tro att det är. Jag håller tummarna och hoppas att ni vinner! :)

Eva Nygren sa...

Hjälm, Jah, det har du va? Här på landet har det blåst något förfärligt, strömmen har gått två gånger. Och då är det mörkt. Beckmörkt. Man fattar plötsligt vad det betyder.

Mikael K sa...

Forza! Håll i dig.

Jah Hollis sa...

Vi vann inte. :-(
Men tack för stödet i alla fall.