Twingly statistik

fredag 27 november 2009

Fredagsfärger 27 november: Brun och grön

Vi befinner oss inne i mörkaste november och fastän det är förmiddag känns det som det är skymning eller gryning här i Malmö.
Det är grått och murrigt och färglöst, lite i väntan på advent och lucia och jul: ja alla de kommande ljushögtiderna som ska trösta oss i mörkret.
Under tiden kan vi också roa oss med lite Fredagsfärger som denna vecka ska vara en kombination av brunt och grönt.
De färgerna bör det finnas gott om ute nu, men jag hinner inte ge mig ut eftersom jobbet kallar denna fredag. Så det får bli ett sensommarminne med tillönskan om ett gott slut på november.
Fler bilder med veckans färger hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Artlover sa...

Det var väl en passande bild till temat. Glöm inte bort att det är fredag:-)

Paula sa...

Ha ha nästan samma här är det något brunt som sticker upp i det gröna oxå... Ha en bra helg

Cecilia Artista sa...

Det ser ut som ett kors men jag antar att det är en gammal midsommarstång som stått där ett tag. De rätta färgerna är det i vilket fall som helst!

akson sa...

En perfekt bild för dessa färgerna. Börjar redan längta till våren och sommaren igen. Saknar ljuset!

christina sa...

En intressant bild, tänker opå korset mer än en gammal midsommarstång. Vi får tända mycket ljus nu då solen lyser med sin frånvaro. Ha en fin helg!

Ingrid sa...

Hejsan!

Du är ju faktiskt lite inne på samma tema som jag - ute i naturen i alla fall.

Ha en riktigt trevlig helg!
/Ingrid

ormbunke sa...

Där fick du till färgerna. Jag hoppas ju att vi snart få se den grön istället. Men det är ju mer än ett halvår dit. Anita

Photos by Storm sa...

Vilken tur att midsommarstången vissnat så att du fick den bruna färgen. Hoppas du haft en bra dag på jobbet. Trevlig helg i gråmurreMalmö/Lis

Lairama sa...

Min mormor brukade säga att livet bara består av midsommar och jul... verkar ju som att det stämmer :)

Mona sa...

Jag tycker också det påminner om ett kors, men det är en vacker bild i de rätta färgerna. Jag skall bli glad när vi går in i december. I Göteborg har vi haft 10 soltimmar i november. Det kan väl knappast bli färre i december???

Kerstin sa...

Det var skönt att se nåt som påminner om sommar. För det är verkligen grått och tråkigt nu. Solen försökte visa sig för oss idag men lyckades inte riktigt.
Ha en fin helg och första advent.

Lisa sa...

Hej Jah,
härliga fredagsfärger och en fin bild dessutom (den kvarlämnade midsommarstangen har nästan lite av "tidens tand" över sig ocksa...

Förresten har du en utmaning att hämta hos mig :-)

Veronica sa...

Klockrent, önskar att vi firade midsommar istället för en snölös vinter =)

B i r g i t t a sa...

Oh det var ju nästan en sorglig stång - här var det nog färdigdansat :)