Twingly statistik

torsdag 30 september 2010

Jag lyckades inte ta laget till en slutlig seger



Han kunde väl ha frågat något om några obskyra brittiska 60-talsband (Vilken gitarrist som varit med i både Rolling Stones och Pretty Things, eller vad The Who kallades sig innan de bytte namn till The Who? kanske) när det blev tie break, quiz master Bryan.
Det stod mellan vårt lag och de regerande mästarna Spitfire Psychopaths (som det gjort flera gånger förut) som båda hamnat högst i onsdagens resultatlista vid Pickwicks quiz och som fick skiljas åt med utslagsfråga.
Det var min tur att gå upp och försöka, men så ställde Bryan frågan om vilka skådisar som spelar huvdrollerna i filmen As Good As It Gets. Jack Nicholson visste jag ju att det var, men sedan sket det sig med hans kvinnliga motspelerska och min motståndare visste givetvis snabbt svaret. Surt!
Sedan kom någon från ett annat lag långt efteråt och påstod att de haft en poäng mer än vad SP och vi haft, fast den som rättat glömt att lämna in deras frågeformulär.
Jag är skeptisk, minst sagt.
Videon ovan hänger ihop med svaret på en av frågorna under kvällen.
Svaret var Bauhaus och det fick Old Hell och jag fram i ett klassiskt quiz-samarbete.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: