Ett av mina favoritmusikmagasin, The Word, har i sitt senaste nummer listor över de minst lyckade och de mest succéartade comebackerna (heter det så?). Det handlar om artister, tidningar, tv-program och annat som har väckts till liv efter att ha legat i träda en längre tid.
Och det är ju inte bara i England och USA vi ser den här trenden med artister och annnat som försöker hitta en väg tillbaka till publiken de en gång hade.
Och det är inte bara i England och USA man kan göra uppdelningen mellan comebacker vi klarar oss utan och dem vi gärna omfamnar.
För egen del hade jag nog klarat mig utan denna.
Men i gayvärlden är de väl inte direkt kända för sin goda musiksmak, eller?
Jah Hollis
5 kommentarer:
de mest succéartade 'återkomsterna', kanske?
Bra förslag, varför kom jag inte på det själv?
Fast man kommer kanske mest att tänka på taskiga uppföljare till framgångsrika filmer.
Min taskige musikerkompis kallade dom "Silly och Pussy"..
Concrete Kid
Ändå var det de finska systrarna som var det direkta upphovet till Sators bästa låt, Oh Mama...
Inget ont som inte...etc
Skicka en kommentar