Twingly statistik

måndag 17 september 2007

Vad är egentligen ett döshot?


Jag läste i SvD att ett "döshot" har fått säpo att höja säkerheten kring Lars Vilks, konstnären som somliga av guds högsta företrädare på jorden visst vill ta livet av (de litar väl inte på att gud fixar det själv, verkar det som).
Men vad är egentligen då ett "döshot"?
Kan det ha något med de gamla historiska dösarna att göra? De anses väl vara någon form av gravmärken och där finns ju en anknytning.
Kanske ett hot om att man ska hamna i en dös?
Ja, ja. Även på de stora drakarna kan det slinta i korrläsningen ibland.
Helt klart.

Jah Hollis

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev också lite nyfiken på vad det är som gör att Dösarna lockar fram Säpo. Nu vet jag.

Sånger från nedre botten sa...

Att få en hel dös i roten borde nog leda till döden.

Jah Hollis sa...

En dös i roten är inte nyttigt.

Ankan sa...

Inte nyttigt. Men väldigt fyndigt och roligt skrivet. Jag skrattade gott när jag läste det.

Bengavoice sa...

Ska det inte vara "dö-shot"? I så fall är det i vår anglofluerade värld ett skott med avsikt att döda. Eller kanske ett litet glas med ruskigt stark sprit.

Jah Hollis sa...

BV: Jag snuddade vid den tolkningen, den svengelska. "Öh, passa dej så du inte får ett dö-shot!" Eller spriten.