Twingly statistik

fredag 23 januari 2009

Ja, så var det fredag igen...


Ja, det har, ganska raskt tycker jag faktiskt, blivit fredag igen. Och för en och annan, inklusive undertecknad, är det en lönefredag; det kommer (har redan) att poppa in pengar på kontot.
Det innebär i sin tur, för många skulle jag tippa, en extra anledning att festa till det denna fredag. Fredag är väl fortfarande den stora festkvällen här i Sverige, en dag man fortfarande ser fram emot som den då arbetsveckan äntligen tar slut.
Den känslan beskrevs rätt bra redan på sextiotalet när Easybeats fick en världshit med Friday On My Mind.
Kompgitarristen och en av låtskrivarna, George Young, är för övrigt äldre bror till bröderna Young i AC/DC. Visste ni inte det, så har ni i alla fall fått lära er något genom att besöka min blogg.
För övrigt tycker jag det där fredagsfestandet är överdrivet och mest för amatörer.
Ja, jag ska jobba i kväll!!!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Nänä, här ska det jobbas i morgon och lönen kommer den 27:e... Blir videokväll hemma med frugan. Annars har du nog rätt.

Anonym sa...

aaahhh....här ska det festas! Jag är hemma igen och ska njuta av det - för ikväll känns det festligt att vara hemma igen!
ha en bra helg Hollis!
Kramis

Liz1e sa...

åh, fredagar är härliga! inte för att jag festar, men en god bit mat & stilla samtal kring middagsbordet i vetskap om att man inte ska upp i ottan morgon bitti... det uppskattar jag väldeliga numera.
Hoppas du får en trevlig helg - arbetspasset till trots.

Ankan sa...

jag har också arbetat, gnetat, så det var bra betalt för en gångs skull...

Jah Hollis sa...

CH: Jag vet att det är uppdelat på den 25:e och den 27:e av någon mysko anledning. Hoppas videon och morgonpasset var bra.

L: Ha en bra helg du med!

Liz1e: Hoppas du njöt av din sovmorgon. Och jag får alltid en trevlig helg när jag når fram till lördagen, ledig helg eller ej.

Ankan: Hoppas du hade det bra i London. Och bra betalt är aldrig fel!

Ankan sa...

London var grymt! Tack. Lite dyrt såklart, handlade en del kläder...