Twingly statistik

lördag 10 januari 2009

Två musiker att gratulera 10 januari



I dag, den 10 januari 2009, fyller en av rockvärldens riktigt stora, allas vår Rod Stewart, 64 år.
Och innan jag hör er börja bua nu, vill jag gärna berätta att det fanns en tid då Rod Stewart var en rocksångare av guds nåde.

Det var innan han via discon gick till en ny karriär och blev någonslags smörig schlagersångare. Synd på så rara ärtor tycker jag och om ni inte tror mig, kolla videon med Faces här ovan.
De var ett band som som kunde konkurrera med Stones om titeln The Greatest Rock´n´Roll Band in the World, tro mig (och visst är det Ron Wood, pre-Stones, ni ser och hör på gitarr).
Men inte nog med detta. En annan av mina personliga favoriter, Donald Fagen i Steely Dan, fyller 61 år i dag (nej, ingen av oss blir yngre). Det firar vi med Steely Dans version av I.G.Y. som finns med på Donald Fagens soloplatta The Nightfly.



Jah må ni leva! som jag brukar säga. :-)

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Väldigt vad många av dem man gillar som är runt 60. Fy för sören ...

Liz1e sa...

inga bu från mitt håll. Rod var en viktig ingrediens i många flickors liv - tänk Atlantic Crossing och A night on the town, mid 70's. Sån't glömmer man aldrig.