Twingly statistik

måndag 26 januari 2009

Jodå, jag fixade Springsteen-biljetter


Klockan 10 i dag på förmiddagen skulle biljettbokningföretaget Eventim släppa biljetterna till Bruce Springsteens konserter på Stockholms Stadion i början av juni.
Jag hade tänkt sitta stand by vid datorn bara för att på djävelskap se om jag kunde skaffa några biljetter. Och naturligtvs skulle jag i så fall använda dom också.
Till att börja med sov jag till halv elva och trodde jag hade missat biljettsläppet. Men på biljettbolagets sajt var det kaos och biljettsläppet var uppskjutet en timme (till att börja med).
Märkligt nog kastades man under väntetiden då och då in på deras tyska sajt. Det hela kändes mer än amatörmässigt och det verkade märkligt att man inte lärt sig av biljettsuget från tidigare Springsteen-konserter.
Men så, helt plötsligt, var jag framme vid pärleporten och kunde beställa fyra av de bästa biljetterna man kunde erbjuda. Konstigare än så var det inte och en och en halv timme efter det att biljetterna skulle ha släppts var affären klar.
Och vad jag kunde se nu, så finns det fortfarande biljetter kvar.
Eller så är det fortfarande en massa folk som köar i datasystemet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jadå! Då ses vi kanske den 4:e? :D

Anonym sa...

Det var många som skulle dit. Flera bloggare som jag besökt idag. Då är väl biljetterna slut nu då.
Ha det gott och lycka till.

Eva Nygren sa...

Kul för dig Jah! Men är han bra? Du bannlyser mig inte nu, väl?

Anonym sa...

Springsteen 2009??? Har han inte passerat sitt bäst före datum för många. många år sedan?

Jah Hollis sa...

B: Jag ska dit den femte. ;-)

H: Tack!

Eva: Ingen bannlysning, inte. Han är en sympatisk del av den amerikanska kulturen som vi diskuterade lite för ett tag sedan. En bra berättare med en schysst människosyn.

A: Jag har slutat tänka i sådana lite tramsiga termer som bäst före-datum när det gäller artister. Många rock- och popmusiker gör ofta sin mest banbrytande musik i relativt unga år. Men många växer också med åren som liveartister och det finns väl ingen anledning att lägga av bara för att man börjar bli till åren?

Kerstin sa...

Så lätt det gick för dig att få biljetter. ;)
Själv loggade jag in prick kl 10, kom in efter ett antal försök, bockade för 2 biljetter och kastades tillbaka till första sidan. Inte kul. Sen blev ju allting fördröjt, men strax före 11 kom jag in och lyckades efter några försök med att få biljetter. Hamnade dock aldrig på nån tysk sida. Men visst sköttes det dåligt.
Vi ser honom den 4:e och vi får hoppas på två riktigt bra konserter. :)
Ha det gott

Anonym sa...

Uj, vad det verkar komplicerat att köpa biljeter via datorn...? Men det måste ju vara en skön känsla när saken är biff iallafall!?! :-D

Anonym sa...

Jahaja, då får vi täcka upp eventet i skift! :D

Jo sa...

Grattis till biljetterna!
Själv lyckades jag boka och betala 4 biljetter till den 4.e, men fick aldrig någon bekräftelse.. Som tur var, fick sambon också tag på biljetter, så vi ska gå. Vi struntar i att han är bäst före-datum enligt andra. För vår del hade vi två ljuvliga kvällar på Ullevi förra året och tänkte toppa det med att gå på alla tre konserterna. Galet? -Ja, en smula, men vad gör det? :D

Anonym sa...

Hello. :) F-n, vad underbart. Ska också dit och längtar :)

Anonym sa...

En kollega ska bjuda sina söner på detta. De visste dock inte vem Bruce är... aldrig hört talas om honom. Efter ett dygns funderande sa den ene till sin mor:"Ok du kan köpa biljetter till Bruce Willis"...