Twingly statistik

onsdag 19 december 2007

Nu närmar sig slutspurten på 2007

För min del är det nu färdigjobbat fram till annandag jul. Men i morgon bjuder chefen in till glöggparty och kanske får man en present av henne för att man i alla fall inte gjort bort sig helt och hållet under året som snart är slut.
Jag är ledig, men känner ändå så pass mycket för mitt jobb och mina arbetskamrater att jag ska dit och mingla lite. Det är ju ändå rätt behagligt att kunna bege sig hem igen och gå på quiz på kvällen när de övriga ska jobba vidare.
Så ska en arbetskamrat, som varit där så länge som jag varit där och lite till, avtackas eftersom hon fått nytt jobb närmare hemmet. Det är svårt att behålla bra arbetskamrater när de ska behöva pendla miltals till jobbet.
Överhuvudtaget ligger det en del sentimentalitet i luften nu när finalen för 2007 närmar sig. Två helger när dessa känslor riskerar att ta över står på lut.
Den vanliga lunken bryts.
Inte helt fel i allafall.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: