Twingly statistik

måndag 31 december 2007

Dags att knyta ihop säcken kring 2007

Det har varit dåligt med blog-
gandet för min del de sista dagarna, och tidigare under julhelgen då jag befann mig i bloggskugga en bit uppåt landet.
Nu är det bara drygt åtta timmar kvar av det här året (vart tog det vägen?) och jag har varit ute och trängts med vad som känns som en miljon andra som skulle handla på bolaget i sista stund.
Och innan jag drar vidare ut på landet för ett, troligen rätt stillsamt, nyårsfirande med goda vänner tänkte jag i all fall sätta punkt för mitt bloggår med detta inlägg.
Och jag ska göra det genom att tala om att jag är glad att jag inte är ensam om att reagera mot det vansinniga raketskjutandet som vi förväntas stå ut med några veckor kring nyåret.
Hoppas nu flera inser vilket elände detta missbruk av en nyårstradition kan ställa till med. Och att någon ansvarig politiker verkligen gör något åt problemet utan att behöva ta till något totalförbud.
Jag tänker vara ett föredöme själv i natt och, under kontrollerade former (förmodligen dock med alkohol i kroppen), skjuta upp en handfull raketer mot den mellanskånska himlen för att hälsa 2008 välkommet.
Några listor över det bästa och sämsta hittan och dittan under 2007 orkar jag inte ställa samman. Dock måste ett pris för årets recension av ett eget verk gå till den här kvinnan.
Hon verkar vara den svenska litteraturens motsvarighet till den engelska populärmusikens Liam Gallagher.
Gott nytt år alla ni som brukar titta in här!
Vi ses väl 2008 också?

Jah Hollis

PS. Bilden, som jag tog vid julbesöket i Småland, begriper jag nog inte riktigt själv. Men jag är öppen för era tolkningar. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lita på att vi syns 2008.
Kön utanför Bolaget vid Skanstull var 30m lång. Vakterna släppte in 20 då 20 gått ut.
Gott nytt, käre vän.
Concrete Kid

opassande.se sa...

Gott Nytt År, Jah! :)

Sånger från nedre botten sa...

Vi möts på andra sidan, gott nytt år på dig!

Jah Hollis sa...

Tack!
Ta det lugnt, men ta det.
Framåt - åt alla håll!!

Anonym sa...

jag minns att det gick lokalbussar till Amerika i våran lilla hemstad en gång i tiden. men, var det låg kunde jag aldrig fundera ut...

Jah Hollis sa...

Amerika är ju numera ett villa- och radhusområde efter att ha varit bebyggt mest med fritidshus.
Men varför det heter Amerika har jag aldrig fått reda på.