Twingly statistik

måndag 10 december 2007

Kan man skada någon med en köttbulle?

I brist på bättre slöläste jag gårdagens Sydsvenskan till frukosten och fastnade för en artikel med rubriken "Kränkningar allt vanligare i Malmöskolorna". Det handlade om bråk och hot och anmälningar om sådana på skolorna och om elever som hängdes ut på nätet.
Det hela känns bekant på något vis, bråk har väl alltid förekommit i skolorna. Skillnaden från min tid (tidigaste skoltid) är väl att då var det till större del lärare som stod för hot och våld och kränkningar.
Men det som fick mig att fundera lite var ett av exemplen på våldet och kränkningarna. Det beskrevs i en faktaruta så här:
Den skadade gick förbi dörren ut mot korridoren. Där står ett gäng. De kastar köttbullar varav en träffar hårt på armen.
Hur bär man sig åt för att träffa hårt med en köttbulle?
Kan man verkligen bli skadad av att någon kastar en köttbulle som träffar en på armen?
Märkligt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

opassande.se sa...

Om inte annat så måste man väl se över maten som serveras på skolan...

Sånger från nedre botten sa...

Våld, jo det har man väl varit med om. Framförallt min första år i plugget var det en del slagsmål. Jag kan inte minnas att nån lärare reagerade, men jag kanske minns fel.

Jag har en utmaning/uppmaning till dig och vem som helst som vill haka på; gör en årsbästalista. Läs mer hemma hos mig.

Lycka till!

Anonym sa...

Mn kan kastanjetter..
CK