Twingly statistik

fredag 21 december 2007

Den glömske tvättaren slår till igen

De gemensamma tvättstugorna vi har i våra flerfamiljshus är platser där det händer en del mer eller mindre märkliga saker, det har jag kunnat konstatera förr.
När jag kom ner för att tvätta i dag hängde det kvar ganska mycket kläder i torkrummet. Men det är inte ovanligt och medan man tvättar de första maskinerna brukar ägaren till kläder som hänger kvar komma och hämta dem.
Men icke så i dag. När jag kom ner för att hänga in mina grejor i torkrummet hängde de andra kläderna kvar.
Men det var först efter andra omgången maskiner jag behövde hela utrymmet i torkrummet, och det var inte annat att göra än att plocka ner den glömske tvättarens kläder i en tvättkorg som lämpligt nog stod i torkrummet.
Det var mest damkläder kunde jag utan problem konstatera och eftersom jag inte är någon Arnold Layne, klämde jag ner allt i tvättkorgen så prydligt det gick.
Korgen fick stå synligt så att den glömske tvättaren skulle hitta den.
Men nu när jag hämtade min tvätt, så stod korgen orörd kvar.
Och där står den väl än.
Av någon anledning kom jag att tänka på The Midnight Skulker i den tecknade serien B.C.
Mannen som tecknade den, Johnny Hart, var för övrigt en av alla de som gick bort under 2007.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: