Twingly statistik

torsdag 6 december 2007

Det var onekligen en händelserik natt

Det hände saker i natt vill jag lova.
Jag lyckades på något sätt förstöra en stor lastbil fullastad med timmer, bara genom att sätta mig i den och försöka starta den. Av folks reaktioner fattade jag att det skulle kunna stå mig dyrt.
Och så upptäckte jag att det kryllade av små obehagliga djur på täcket i sängen. Ju mer jag tittade, desto fler upptäckte jag.
Ja, det var naturligtvis i drömmarnas värld båda dessa saker hände. Det hände mer, men de här båda kommer jag tydligt i håg.
Och jag kan inte låta bli att fråga mig igen: var får man allt som man drömmer ifrån?
Någon dröm är det däremot inte, på något vis, att jag verkar ha fått ont i halsen.
Det svider och känns tjockt på det där sättet som kan leda till något ännu värre.
Å andra sidan vet jag av erfarenhet att det kan försvinna på en dag också. Det är åratal sedan jag var sjuk på riktigt, och jag vill ju inte bli det nu, när jag precis inlett min långledighet.
Men jag tror jag satsar på lite te till frukost i stället för de vanliga två kopparna syndigt starkt kaffe.
Mot köket!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar:

Sånger från nedre botten sa...

knäppt, men kanske inte lika knäppt som mina. Vi får se vad som väntar en i morgonbitti.