Twingly statistik

söndag 9 november 2008

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag



I den här veckans fototriss kommer vi inte undan.
Det gäller att beskriva hur det ser ut där vi är i dag (söndag den 9 november - nu blev det plötsligt den 10 november), och utomhus ska det vara.
Visst, man skulle kunna sträcka sig ut genom fönstret, och jag har faktiskt en balkong att gå ut på.
Men eftersom jag ändå skulle uppåt stan, till Triangelen som man säger i Malmö, och shoppa lite kunde jag ju sträcka mig lite längre.
Det blev en massa bilder, men en triss är en triss.
Eftersom det fina vädret från sena förmiddagen gått över till regn när jag skulle iväg, åkte jag buss in till stan.
För även om det på den första bilden syns en strimma av klar himmel vid horisonten bakom den bullerplanksinbäddade järnvägen, regnade det fortfarande.
När jag sedan rätt snabbt gjort mina ärenden och tar en promenad ner mot stationen lyser en blek måne från en klar himmel över ett rätt öde Gustav Adofs torg. Den skarpögde kan också se ett flygplan på väg in mot Kastrup.
Nere vid stationen fotar jag lite, köper ett par musiktidningar i Pressbyrån och hoppar på bussen hem igen.
Dock inte den bussen som syns på bilden, men en som går från samma hållplats.
Se andra fotograferande bloggares tolkningar av temat här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,
,

44 kommentarer:

Bengavoice sa...

Läckert ljus i alla bilderna. Tur att du inte tog bussen som du plåtade, för då hade du nog hamnat alldeles tokigt.

Jah Hollis sa...

Det var inte tur, min vän, det var läskunnighet och lokalkännedom.

Anonym sa...

fina bilder...gillade sista bilden, snyggt ljus!

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Vilken härlig triss.
Skulle gärna lära mig fota mera i mörker och skymning. Blir så läckra bilder.
Tror det får bli nummer två hos dig ialla fall.

Ha det gott.
Synne.

Anonym sa...

Kanonbilder som vanligt hos dig. Tycker om alla tre, men bild två blir favoriten pga. den sneda vinkeln. Läckert! :)

phoebe sa...

Finfina bilder från stora staden!! Bussen blir min favorit=) Så bra taget med folk i rörelse...Allt gott!!

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tagit! Min favorit blir den i mitten! =) /maria_6909

Anonym sa...

Kul att få en glimt av storstadslivet! Inte så ofta man upplever det....../Anette

Veronica sa...

Hej Där!
Fin tris du bjussar på! Gillar bussbilden, härligt ljus och liv i bilden!!
Tycker mittenbilden var i härlig vinkel!
Ha en bra vecka!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Godmorgon! Gillar helt enkelt hela din triss meeen tvåan vinner på vinkel och ljus. Ha´de gott!/E-L

Anonym sa...

Gillade bilden från Gustav Adolfs torg.

Anonym sa...

Bättre väder hos dej ser jag! Gillar speciellt bild nr 2, härlig vinkling!Kul också när ett tema "håller ihop". Blir en historia.
Ha en skön dag!

Husbilen Credo sa...

Snygga foton alla tre men mittenbilden blev min favorit idag.

Tack för kommentaren hos mig.
Jupp, med hus och trädgård tar sysselsättningen aldrig slut eller jo det är väl orken iså fall som tryter.
Ha en fortsatt bra måndag!

Ninni sa...

Fint ljus i bilderna, inte kan man tro att det var regnigt. Roligt att få se dagsfärska bilder från olika håll i landet.
Jag gillar bilden i mitten, spännande kameravinkel och ett fint ljus.

Kerstin sa...

Härliga bilder alla tre. Gillar den första p g a dess fantastiska ljus. Riktigt fint.
Ha det gott.

Anonym sa...

Min favorit blir fotot på bussen. Anledningen till det är att den påminner mig om livet i en stad

Angel.Pearls sa...

Hej -roligt du skriver (hi hi)!! Trean blir min favorit, för jag har också en storstadsbuss med i min triss! Ha en fin (grå) dag// Eva

Unknown sa...

Min favoritbild blev bild nummer två.

//H

Anonym sa...

Bussbilden gillar jag. Den ser lagom mystisk ut i diset, men ändå inbjudande.

Anonym sa...

Tack för titten hos mig!Väljer ettan som favorit. Den ser absolut HÖSTIG ut! Älskar hösten!

Anonym sa...

Fina bilder,fint ljus
Kul med bussen:där står Kvarnbyn.det har vi här hos mig också. Dulsinea

Anonym sa...

Fina bilder alla tre men den mittersta blir min favvo.

Susanne Lindén sa...

Härliga bilder på temat! Favoriten blir andra bilden.
Ha det gott!

Photos by Storm sa...

Kul att se lite Malmöbilder. Sonen bor där så jag tycker alltid det är roligt att besöka staden i söder. Tack för grattiset. Ja, som du förstår befinner sig den lilla staden i ett lyckorus just nu. Och ingen kan väl säga att de inte förtjänar guldet. I kväll är det firande på Stortorget men jag kommer nog inte att hinna dit tyvärr. Ha det bra hälsar Lis

Anonym sa...

Jag gillar den sista bäst, för att det är en ögonblicksbild med lite liv i och för att den är annorlunda i sammanhanget.

Sarah sa...

Ljuset i den första bilden gillar jag ;O)

annette sa...

Det temat som var den här gången löste Du på ett vädigt trevligt och bra sätt med fina bilder, sista bilden blev min favorit!

Ha det gott!

//annette

Pia sa...

Andra vilden har något speciellt, me like!! Ha en härlig vecka!

Klarabella sa...

Snygga bilder. Jag tror att jag såg den där månen igår, men det kanske var en annan. Man vet ju aldrig. ;)

Anonym sa...

Härliga bilder! Nummer tre blir min favorit här- Gillar foton som är tagna sådär helt plötsligt- i ögonblicket!

Monkan sa...

Tre sköna bilder, med fint ljus i alla tre, trots mörkret. Eller kanske tack vare? Och så en liten dagbok på köpet :-)

Min favorit i din triss blir den sista, snyggt med rörelsen på personen som ska kliva på bussen.

(Hjälp, det är andra gången den här omgången som jag väljer en bussbild som favorit i en triss, det kan inte vara sunt...)

Jo sa...

Snygga bilder och jättefint ljus i mittenbilden!

Anonym sa...

Den bussen tar jag när jag ska till min praktik =)
Härliga bilder

Anonym sa...

Härliga bilder alla, det är svårt att ta bilder i mörker, men du lyckas bra med det.
Den med bussen gillade jag bäst.
Ha en bra dag. // Nettan

Mita sa...

Tack för besöket den första bilden heter Ubbe och är snapphane Fakta hittar du på. http://hem.passagen.se/andrik/slakt/lars/index.htm Den tredje bilden vet jag inte så mycket om men den symboliserar den tid då turisterna vallfärdades till en kurort. Härliga bilder du har. Trevlig vecka.

Anonym sa...

fina bilder, gilelr stadslivet, och tack för besöket, jag ska meddelar hälsningar! / ela

Anonym sa...

Kan väl inte bli så mycket mer november i de bilderna!? Brrr, vad ruggigt det ser ut!

Fast tänk så många foton som blev tagna, som annars garanterat INTE hade blivit det, tack vare detta fototriss-tema! :-)

Anonym sa...

Det är riktigt höstliga bilder. Det var ett kul tema den här veckan och roligt att surfa runt och titta på hur det ser ut i Sverige.

Anonym sa...

Hej! Jag gillar bussbilden, gillar själv att ta bilder i stadsmiljö! Tack för kommentaren hos mig!

Anonym sa...

Gillar dina bilder, speciellt bussen :)

Baronessan sa...

Jag gillar den "blå" bilden bäst!

Molle sa...

Tre ganska olika bilder. Jag hade aldrig gissat på ett flygplan på den andra bilden. Gillar rörelseoskärpan i sista bilden, det blir lite puls och fart i den. De andra är bra men trean får min röst. :-)

Jah Hollis sa...

Tack för era kommentarer. Jag är rätt nöjd med bilderna själv. Speciellt kanske bussbilden.
Och tittar man noga på bilden från Gustav Adolfs torg, kan man till höger, rätt högt upp, se flygplanet på väg mot Kastrup.

Ordlös Onsdag sa...

Jag kan ju säga att jag försökte, men så blir jag så irriterad när det inte går bra och då lägger jag av :P Men jag ska jobba på det! Hehe. Fin Fototriss förresten:)