Twingly statistik

fredag 28 november 2008

Fredagsfärger 28 november: Rosa och vit


Eftersom jobbet kallar denna fredag, och det mycket snart, blir det ingen tid över att ge sig ut och jaga motiv som ska innehålla dagens färger: rosa och vit.
En liten koll i arkivet ger några träffar, en del där det kanske är tveksamt om alla skulle bedöma den ena färgen som rosa.
Men här har nöden ingen lag och förutom huvudbidraget bjuder jag på en favorit i repris: den ensamme nallebjörnen vid bardisken.
Så har man väl känt sig lite då och då.
Titta på ännu fler bidrag med rosa och vit färg som ingredienser här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Tycker mig känna igen den där nallen?

Mikael K sa...

Jag har aldrig sett den bamsingen förut men gillar honom skarpt. Eller är det en hon?

Rajson sa...

Undrar hur många som kommer att käna sig som kära nallen i kväll.
lite ensamma med några öl för mycket.
Två kul bilder!

Cliff Hanger sa...

Fin maskeradutstyrsel! Gick det bra att dricka öl i den där dräkten? ;-)

Anonym sa...

Nallen är riktigt söt!

Ha en riktigt trevlig första advent!

/Ingrid

Klarabella sa...

Snygga bilder, Jah Hollis. Själv tror jag att jag skippar fredagsfärgen denna veckan men det stoppar mig ju inte från att titta in hos dig :).

Jah Hollis sa...

CH: Jag vill avfärda alla spekulationer om att det skulle vara en utklädd människa. :-)

Detta är motsatsen till ett barlejon och den (vet inte om det är herr, fru eller fröken Björn) och den kan dyka upp på en bar nära dig när som helst, beställa en öl och sitta där ensam och melankolisk.

Klarabella: Du är så välkommen, egna bilder eller ej. :-)

Baronessan sa...

Klockrent vit/rosa. Stackars nallen, men han ser ju faktiskt nöjd ut. Möter jag nallen någon gång så ska jag bjuda honom/henne på en öl. Den där lampan, vad är det för något?

Monkan sa...

Din lampa var ju inte så lite kitschig den heller :-) Och så har du hittat ett party animal!

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag viste väl det!http://jahhollis.blogspot.com/2008/08/det-r-hektiskt-p-quizfronten-nu.html

Jah Hollis sa...

ASD: Du har minne som en elefant, eller något slags fotografiskt minne. Visst är det andra gången han får vara med. :-)

Sarah sa...

Lampan är ju för häftig ;O)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Lampan gillar, jag den lyser upp i mörkret.

Ha det gôtt!

Solvarma Irene

Emma sa...

Stackars ensamma nalle, han ser inte så lycklig ut..
Hammaren fanns till i fall någon skulle ta sig in i lägenheten med mina nycklar som jag blivit av med.

Photos by Storm sa...

Nalle på baren var solklar. Förstår att det är en favorit. Ja, du har helt rätt. Den fredagen det blirr rött/vitt då jädrar har jag mycket att välja på. Ha en skön första advent i detta mörka och dystra väder (i alla fall hos oss)/Lis

Anonym sa...

Jag gillade nallen för den stora diskrepansen mellan grabbarna och den mjuka fina nallen. Du skulle ha bett dem hålla i den och poserat :-)

Anonym sa...

Nallen är söt men ser lite ensam ut.

Barbro S sa...

Javisst, vilken go rosa nalle:)