Twingly statistik

fredag 14 november 2008

Fredagsfärgen den 14 november: Blå


Blå är väl en av de där "lätta" färgerna när det gäller foto, en sådan där som man alltid får med på bild antingen man vill det eller ej.
Vilket väl gör det hela något svårare att få till något som känns originellt i den kategorin, om man nu vill vara originell.
Kom också att tänka på att på engelska har vi formen "blue" när den står för sorgsen, ledsen, trist: tänk på the blues i musiken.
Men jag har i alla fall slängt in två blå bilder: en tagen inomhus, en utomhus. Båda rätt nyligen.
Fler som tagit blå bilder hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

31 kommentarer:

Anonym sa...

Du visar alltid häftiga och annorlunda bilder!! Ha en trevlig helg. /Anette

Namn: Eva sa...

Jag gillar din orginalitet!!! Utomhusbilden är snygg!!!

Trevlig Helg önskar jag dig!!
/Eva

Ankan sa...

Jävligt coola.

Anonym sa...

Häftig och originella bilder ;))!

mvh, Anja

Emma sa...

Att sträva efter oginalitet är alltid bra, men inte alltid lätt :)

Kerstin sa...

Snygg tolkning som vanligt. ;)
Fina bilder båda två men tvåan blir min favorit. Hur kom du på att fota golvet och fötterna? ;)
Ha en fin helg.

Anonym sa...

Härlig bild på dom blå jeansen. Ljuset som lyser så läckert!

Visst påminner bilden om min header. Det var ju där i hamnen jag tog en massa bilder i gryningen. Så helt rätt av dej!
Men en bild på samma motiv kan ju varieras på oändligt många sätt. Så tycker jag, försod jag dej rätt?

GANSKA LAGOM sa...

Sköna kvällsbilder! Den sista var härlig. Ha en kanonbra helg!

Husbilen Credo sa...

Snygga kväll foton bra tolkning.
Tack för kommentaren hos mig.
ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Blått som färg är intressant. Den kan vara lugnt blå som en sommarhimmel men också ge skrämmande stämning som i din bild nummer 2. Som jag uppfattar blått i alla fall.
Mitt troll med blå klänning som du inte tyckte var vackert :) (troll är sådana) har en vacker själ!!!

Anonym sa...

andra bilden är häftigt, något jag skulle ha slängt och ansett som misstag ..., men egentligen är det en riktig bra foto, dessutom med blå / hälsar ela

Resa med Herbert sa...

Hej!

Bilden med benen kan man ju förknippa med blues tycker jag, en skön och annorlunda mild, fräck.

Ha det gôtt!

Irene

Lilla jag sa...

Tack för titten och kommentaren om världskändisen! ;)

Mita sa...

Fina bilder, kan ej först hade inget blått hemma och kom ej in i datorn, jobbet fick duga. Må väl

annette sa...

Verkligt härliga och häftiga bilder på temat blått, alltid jul att få se Dina tolkningar!

Ha en skön Helg!

annette

Lotta 8`) sa...

Blått sken - ett svalt sken? Blått står för känslan svalka, kallt men även hög klass då den första blåa färgen var så dyr så det var endast kungen som hade råd med blå färg på sina tavlor - så du är rik som har så mycket blått på dina bilder... ha det gott =)

Veronica sa...

Härligt häftiga bilder!! Det är så roligt att kolla dina tolkningar alltid lite udda men härlit coola!!
I LIKE!!!!!
=)

Anonym sa...

Fina bilder, jag gillar framförallt den första, läcker!
ha en go helg!

Klarabella sa...

Snygga bilder. Men jag tyckte inte att det var så lätt faktiskt :)

Anonym sa...

Lova att fortsätta vara originell. Det är alltid lika spännande att se vad du bjuder på för bilder. Varje gång blir jag positivt överraskad. Så också denna gång. Inomhusbilden är superduper! Gillar skuggorna! :)
Ha en trevlig helg!

Photos by Storm sa...

Fin bild med benen. Ljuset och skuggorna. Ha en skön helg hälsar en som har firat lite extra denna veckan, som du nog förstår.

Agneta sa...

Dina bilder är varken sorgsna eller trista. Men det är nog lite blues över bilden med benen.

Sarah sa...

Ingen tvekan om saken, här var det blått. Häftigt!

Monkan sa...

Läckra bilder båda två.

Bengavoice sa...

Det är lite lomografi över den gode Jah Hollis. Läckra snapshots som gör sin egen tolkning av verkligheten.

Anonym sa...

Härligt med någon som försöker kliva utanför det vanliga när det gäller fotograferandet. Vilket inte är helt lätt alla gånger...

Baronessan sa...

Snygga bilder båda två. Gillar den jeansblå bäst. Snyggt ljus.

Anonym sa...

Vilka häftiga vinklar! Gillar den andra bilden med de blå lysrören...får mig att undra var de är någonstans...vad gör människorna där...vad lyssnar de på??

Pia sa...

Hej och tack för din kommentar i fredags!! Har inte hunnit vara inne sedan dess!!
Dina bilder är urläckra och den undre av dem gillar jag skarpt!! Må gott!

Anonym sa...

Inte avundsjuk på min fina bil?
Men jag är avundsjuk på Dina fina bilder!
Den kvällshimlen är ju otroligt läcker i färgen.
Du har visst lyckats fånga auran på den andra bilden. Snyggt!
Önskar att jag hade en liten bil oxå, men med 3 stora hundar hade det varit lite svårt att förflytta sig.
Tack för påhälsningen och Ha det gott!

Anonym sa...

Hihi! Jag som trodde att bilden var från något disco eller konsert. Hur fel kan man ha!
Jag vill också kalla mig gudmor...så hette det ju när jag var liten.