Twingly statistik

fredag 7 november 2008

Fredagsfärgen den 7 november: Vinröd


Ingen alldeles enkel färg att definiera och ingen man har mängder av i arkivet.
Mitt letande gav ganska magert resultat så jag slog två flugor i en smäll när jag var på Systemet och handlade också. Ingen lysande bild kanske, och jag fick smyga lite eftersom jag misstänker att de inte gillar att man fotar i Systembutikerna.
Men vinrött (varför finns inte nyansen vinvitt?) finns det inslag av även om själva vinet inte syns.
OK, jag lägger till den andra bilden också, en bild som jag tog mest för att visa att modet kanske inte alltid blir så jättesmakfullt när det praktiseras i verkliga livet. Men visst har hon väl en vinröd tröja?
Kanske kan man säga att smaken är som baken?

Jah Hollis

PS. Du hittar fler vinröda bidrag här. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

32 kommentarer:

Veronica sa...

Gillar båda bilderna! Första bilden påminner om då vi har stadsfesten och det sitter folk i parken och allt är bara supertrevligt. Andra bilden kan man ju inte låta bli att gilla.
Skål =)

Mita sa...

Rolig tolkning på båda bilderna, den sista var bäst. Var på besök på ett ställe idag med alla dess flaskor men såg inget vinrött, jag var nog blind.
Trevlig kväll

annette sa...

Ja. men det var helt klart godkänt vad gäller denna svåra färg, vet inte om jag skulle våga fota inne på systemet?
Ha en skön fredagskväll!

//annette

Anonym sa...

Gillar både bilder och beskrivningarna!
Men Du, det finns ju vittvin, eller hur?
Ha en skön helg!

Klarabella sa...

Hihi. Skojiga bilder. Själv har jag kommenterat alla bilder som lagts upp före jag la upp på fredagsfärgen :). Vinrött - rött vin.

Namn: Eva sa...

Håller med dig om modet ... inget vidare snyggt! Men dina bilder är snygg! Skönt oxå att få se vinet i flaskorna och inte i glasen ;-)

Trevlig Helg!

Anonym sa...

Läckra bilder... den första finfin, den andra vinfin.

JeaL sa...

När jag ser översta bilden tänker jag på "tallriken"

Ha en trevlig helg!

Liz1e sa...

jag tror jag skådar mitt favoritvardagsvin minsann - Masi Campofiorin, mmhh! Fin färg, fin smak:)

Lotta 8`) sa...

Fyndigt - att förena nytta med nöje =) och få till fredagens temabild :) Ha en go kväll 8`=

Anonym sa...

Här var det starkare färger av vinrött,hihi! Jag hade en mer blekt variant! Du köpte inget på systemet av det röda( För att fota hemma). Blev det en annan sort???
Ha det gott

Anonym sa...

Här var det starkare färger av vinrött,hihi! Jag hade en mer blekt variant! Du köpte inget på systemet av det röda( För att fota hemma). Blev det en annan sort???
Ha det gott

Anonym sa...

Lite brutalt, den första bilden, men den andra jo för all del, fast hellre whiskey. Fantasifulla bilder

Anonym sa...

Smygfota inne på systemet så där!?!

Hihi, skitkul! Bra bild blev det också. Det andra fotot är också klockrent. :)

Skål på dig!

Anonym sa...

Klart de håller! Roliga bilder! /Anette

Agneta sa...

Ja, i den sista bilden är det ju definitivt mycket vinrött. Snyggt!!

Anonym sa...

Hehe.. ja smaken är verkligen som baken ibland.. men visst är det solklart VIN-rött på båda bilderna.. HA DET GOTT..Monica

Emma sa...

LIte roligt :) kan tänka mig hur det måste ha sett ut när du smög omkring på bolaget :P

Kerstin sa...

Kul tolkning. Jag tror som du att det inte gillas om man fotar på Systemet. Därför blir den bilden extra rolig.
Ha en fin helg.

Pia sa...

Fina bilder och tolkningar! Första bilden är rätt kul faktiskt, undrar om hon är medveten om hur det blir när man sitter så?? Tack för din kommentar hos mig förresten!! ha en härlig helg!!

Anonym sa...

Jag skulle också vilja vara lite mer oblyg i mitt klädval... Den sista bilden är helt ok! Jag är inte så nogräknad som Asapasa...

Cliff Hanger sa...

Smaken är som baken, d v s delad. Och bakens delning syns tyvärr allt för tydligt på det ena fotot.

Susanne sa...

Hehe, trodde först du varit nere i din välförsedda vinkällare och fotograferat, men så väl var det alltså inte.

Faktiskt brukar jag besöka en sådan i Italien, där min f.d. man har lagrat upp en hel del i den svala källaren. När jag är där på besök, säger jag alltid att jag ska köpa med mig lite gott italienskt vin hem till Sverige, men det slutar ALLTID med att jag gör ett besök i vinkällaren i stället.
- Ta i källaren vad du vill ha! får jag höra och den uppmaningen lyder jag villigt.

Modet det kommer och går. När jag var tonåring var det bara magar, nu är det bara bakar. :)

Della sa...

Bra vinröda bilder. Undrar om hon vet hur det ser ut - medvetet val? Nja.... På jobbet tänker i alla fall en del på att det kan bli så här och är nog med att hänga en tröja på stolsryggen när dom sätter sig i matsalen för att äta. Verkar lite opraktiskt.

Anonym sa...

Också bra tolkning.

Bor i Husie församling ;)

Anonym sa...

hihi, jag misstänkte att det var nåt sånt när jag läste din kommentar i min blogg, och ok, du har rätt!

Anonym sa...

Det blev i alla fall en fin bild inne på systemet.

malla sa...

Rött vin är det det säkraste kortet till vinrött! :D

Och första kortet.... detta mode har ju verkligen hållit i sig ett bra tag oxå.. Jag gillar också låga jeans, men visst sjutton tänker man sig för innan man sätter sig ner. Men MÅNGA verkar inte göra det - ocharmigt är ordet!

Eva sa...

*Ha*, du är riktigt bra på att klura till dina tema-bilder.
Gillar dina val mycket, skulle aldrig kommit på det själv! Är alldeles för petig och korrekt för att ens komma på tanken att publicera något liknande.
Hurra för dig!

//Eva

GANSKA LAGOM sa...

Ja där har du hittat ett typiskt tonårs coin slot. Eller vad heter det? Haha! Kul bilder! Systemets rödvinshyllor gillar man ju alltid!

Bengavoice sa...

Med anledning av din första bild vill jag bara påpeka att "vinröd" är ett anagram på "din röv".

Anonym sa...

Hihi! Kul att läsa din text!
Så känner jag också ibland ...att man inte riktigt vågar ta en bild. En fördel är ju om man inte behöver använda blixt...då märks det inte så mycket.

Och den baken!!!