Twingly statistik

torsdag 6 november 2008

Holy cow! En quizvinst i den högre skolan


Holy cow!
Quizmaster Tim hade inget annat att säga när han kommenterade vår, Caltex & The Oxymorons, vinst i aftonens quiz på The Pickwick Pub i Malmö.
Och vad annat kan man säga?
Det är lätt att stämma in i Lee Dorseys gamla låt när vi bara missat en av de 24 frågorna, och en bonuspoäng med minsta marginal.
Så även om min insats där i värmen och trängseln på den smockfulla puben bestod i lite Bob Marley-kunskap kan jag lätt hålla med Tim: Holy cow!
Platsen i finalomgången någon gång före jul är definitivt spikad och kvällens insats lovar gott inför den aftonen.
Och för att anknyta till en annan vinnare i dessa dagar: Yes We Can, sade någon som vann något mindre viktigt än quizet.
Ännu ett Lee Dorsey-citat!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Liz1e sa...

Tjusigt! En minnesvärd dag igår, den 5 november 2008;)

Bengavoice sa...

Lee Dorsey är uppenbarligen mannen som sammanfattar de stora frågorna i det västerländska samhället. Undrar om han hade kunnat svara på frågan om kapris är ett bär, en nöt, en frukt, en knopp eller ett frö?

Sånger från nedre botten sa...

Holy Cow, det var snyggt grävt! Utan att ha hört hela Obamas tal eller vartenda ord ur Dorseys låt tycks det finnas mer än refrängen som är hämtats från låten. Det märks att Obama tänker på miljön, återvinning i den högre skolan.

Baronessan sa...

Attans vilken klämmig trudelutt. Den var lättsmält och svängig. Tror jag stoppar in den under huvudkudden...

Baronessan sa...

...alltså den första trudelutten. Skulle nästan kunna ha med "Baracken" och Dorsey på min look-a-like-sida :)

Anonym sa...

Följde med dottern på quiz i Göteborg, när jag var på besök. Kul, men oj vad våra kunskaper var dåliga till skillnad mot era!

Intressant vad byggnader kan signalera till människor, appropå kyrkor!
Ha det gott

rocky sa...

Jag quizar vidare här i Stockholm den kommande torsdagen och jag är redan övertänd

Mikael K sa...

Skön lyssning, snygg läsning, vass quizzning. Jag håller tummarna.