Twingly statistik

lördag 22 november 2008

Jah Hollis stiger upp ovanligt tidigt

Det är lördag och klockan är inte ens tio på förmiddagen än. Ändå sitter jag här nyduschad och redo att ge mig ut i vinterkylan och blåsten som greppat Skåne.
Den som hängt med lite här på bloggen vet ju att jag på grund av mina arbetstider har sena sovvanor som jag sällan gör avsteg från.
Men finns det en orsak att ta sig upp tidigt, ja då gör jag det och så är det denna lördag.
Jag ska ta bussen ner till Malmö central, vidare med pågatåg till Lund och därifrån i sällskap med gudbarnet och hennes mamma åka Öresund runt.
Vi ska nämligen till Louisiana, konstmuseet i Humlebæk, och titta på en utställning om något som ligger gudbarnet varmt om hjärtat: manga.
Louisiana visar just nu en stor utställning om dennna japanska teckningskonst och det ska bli väldigt spännande.
Trots snövädret, och kylan och blåsten.
Fast i dag har det slutat snöa.
Alltid något.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en riktigt trevlig lördag. Jag läste i tidningen om alla bilolyckor i Skåne, men ni åker ju kollektivt vad jag kan förstå.

Här är det också vinter och ett tunnt snötäcke. -6,5 gr hade vi i morse, brrrr

/Ingrid

Eva Nygren sa...

Hejah, det låter härligt! Väl vald dag, vackert väder! Berätta om utställningen, sedan, den kanske man borde se!

Klarabella sa...

Manga har jag inte så jättestort intresse av men lite kul är det ibland. Jag går i alla fall hellre till utställningen tio fotografer i Lund :).
Hoppas ni får en trevlig dag!

Sånger från nedre botten sa...

Ah, Louisiana! Att sitta i deras restaurang och dricka en öl eller två, läsa och vila lite eller bara spana ut över sundet, det är bland det bästa jag vet. Jag vet att ni hade det mysigt, oavsett väder. Och jo, jag är lite avis.

Jah Hollis sa...

Ja, det blev en fin dag och det var skönt att vara tåg(och lite båt)buren.
Jag ska försöka slänga in en post om utställningen, som var, som det så ofta är på Louisiana, innehållsrik och genomarbetad och med många infallsvinklar.
Vi hann med en fika i restaurangen med och fick sundsutsikt trots att det var mitt i lunch(?)rusningen.
Och, Klarabella, jag jag tror nog utställningen i Lund är bra, men att du skulle uppskatta mangautställningen på Louisiana med. Ta en tur dit med farsan. ;-)

MissMagicGirl sa...

Åh, vad spännande med manga utställningen!
Den vill jag också gå på.

SV: Varsågod och tack själv för kommentaren.
Jag tror att utomjordingar inte ger sig till känna för att de vill studera oss. Men en dag kanske...
Tack för lyckönskningen. Jag kämpar på med min roman. Jag har historien i huvudet, men det gäller att få ner den på papper. ^_^

Susanne sa...

Louisiana är fint att komma till när som helst. Det var länge sedan så jag tror det snart är dags igen. Fast när det är något annat än manga.

Ser fram emot ditt kommande inlägg om besöket.

Jah Hollis sa...

S: Jag kan försäkra att den som är intresserad av bilder och färger har stort utbyte av mangautställningen. Sedan finns det ju alltid annat att titta på.
Men mitt inlägg om utställningen lär dröja minst en dag till eftersom jobbet åter kallar efter ledigheten. :-(

Frukostflingan sa...

Det är nästan så att jag blev lite avundsjuk, en sådan utställning kommer troligen inte hit till ön, så jag ser fram emot ett litet reportage här hos dig!
För övrigt har jag en liten utmaning till dig om du har lust och ork!