Twingly statistik

tisdag 18 november 2008

Veckans fototriss: Skräp & Sopor



En dag kvar att jobba den här veckan och fram till dess att jag blir ledig lär det inte bli några nya vettiga bilder tagna på veckans tema i Fototriss: Skräp & Sopor.
Jag önskar jag hade kunna ta några bilder direkt för den här utmaningen, men nu faller jag för den enklare utvägen att kolla i arkivet.
Och visst, bilder på skräp och sopor finns det så många att jag måste slänga några av dom på skräphögen, fast det bär mig lite emot.
Men en triss är en triss är en triss och här hittar ni fler som har bilder på det temat att visa upp.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

44 kommentarer:

annette sa...

Ja, har var det "skräpigt", svårt att välja favorit för alla bilderna var väldigt bra bilder, men om jag verkligen skall tänka skräp så här på morgonen så får det bli bild nr.två!

Ha en bra dag !

annette

Anonym sa...

Den av fimpar proppfulla muggen är tveklöst värstingen i denna triss!

Hoppas att det inte är dina fimpar!? ;-)

Anonym sa...

Min första tanke var: "nämen va äckligt!!" när jag såg tvåan, ja så den vinner absolut!! Bra tolkning idag, fimpa på bara! :) - Ehum, ja för GOTT alltså, vore väl en grej!?

Anonym sa...

Bilden med fimparna är snygg!
Den sista är också bra, snyggt med de olika mörka nyanserna!

Anonym sa...

Usch, bild två var äcklig! :)

Min favorit är nummer tre, den är snyggast.

Lotta 8`) sa...

Urk säger jag om fimparna (är f.d rökare)men läckert fotat :) Bilden på äpplerna blir min favorit, tycker allt att det är vackert med fallna äpplen =)

Ninni sa...

"Riktigt" skräp visar du. Äcklighetspriset tar fimpmuggen, man kan riktigt känna stanken. Men då väljer jag hellre doften från de halvruttna äpplena, de luktar iaf natur;)Är det olja på den tredje bilden? Den bilden är riktigt läcker med det svarta blanka.
Ha det bra!
fd rökaren Ninni

Emma sa...

Bra bilder. Mår illa bara jag ser fimparna :)

GANSKA LAGOM sa...

Ja de där fimparna har placerats duktigt i plastmuggen! Det är en grymt häftig bild!
Sista bilden var också spännande. Fint fotat. Första bilden var riktigt vacker!!

Anonym sa...

Först lite nyttigt skräp - äpplen! Sen lite onyttigt skräp - fimpar!
Till sist lite skräp på vackra stenar! /Anette

Molle sa...

Hej,

Din fimpmugg är ju jätteskön, som bild betraktad. Som skräp är den vidrig. ;-)

Sist bilden är intressant då man inte riktigt kan se vad det är så man tittar ganska länge på den.

Fimpmuggen=Min favorit :-)

Husbilen Credo sa...

Untan tvekan bild nummer 2 är bäst i din skräpiga triss. Kanonbra en fullträff.
Tack för kommentaren hos mig
Ha de!

Anonym sa...

Hmm, vackraste skräpbilden är den sista men som gammal rökare kan jag inte motstå bild 2.
Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Hej! min favorit bland ditt skräp,är äpplena.Om det nu kan kallas skräp,det är ju endå mat åt rådjuren :-)
Ha en bra dag // Anna-Carin

Sara sa...

Tack för din kommentar på min fototriss! Jag tycker att bild nummer två är den bästa hos dig. Hur många fimpar kan man trycka ner i en platsmugg?! Det är nog fler som funderat på det om man tolkar bilden....

Anonym sa...

Ettan och trean mer läckra bilder än skräp, men visst är det kanske skräp. Mittenbilden det kan vi verkligen kalla skräp och sopor med flera betydelser.

/Avsändare Margareta

Sarah sa...

Först tyckte jag andra bilden var äckligast. Men efter en stund kände jag att tredje bilden ser vidrigt äcklig ut ;O)

Anonym sa...

Du har lyckats visa den värsta bilden i hela denna tisdags triss. Fimparna! Så äckligt! Och jag är ändå rökare, tyvärr.
Kanonfin kvalitet på samtliga bilder som vanligt. :)

Photos by Storm sa...

Huva, för fimpmuggen. Så sunkigt. Men vinnare blir den tredje som jag har lite svårt att se vad det är. Men lite tygslamsor mot den fina stenläggningen är bra. Ha en skön vecka/Lis

Baronessan sa...

Vilka bra bilder! Och sådana har du på lager i ditt arkiv? Tror jag gillar bilden med äpplena bäst - det är liksom skräp utan att bli skräpigt...

Della sa...

Fimparna i muggen är jätteäckliga! Speciellt efter att man först sett äppelbilden. Fimparna vinner skräpligan.

Unknown sa...

Morrn

Du eller någon får skaffa
större askkopp.

Den bilden är häftig.

Ha de bra
Hasse

Anonym sa...

Din andra bild skulle nog kunna vara en avskräckande illustration till den vecka som pågår på Gotland just nu "Tobaksfria veckan".

/Ingrid

Jag sa...

Gillar fimparna jag med. Grym bild!

Anonym sa...

Skräpigt på olika sätt här hos dej!
Äpplena, blir säkert djuren glada åt!
Fimparna,huvaligen!!!!!
Stenbilden, snygg! Men vist är det olja utsmetad!
Ha det gott!

Anonym sa...

Snacka om "skräpiga" bilder :). Trots att bild nr två är riktigt äcklig (cigarettfimpar, usch) så har den ändå något visst så den blir min favorit.

Anonym sa...

tycker nog mest om bild 2 och 3 .. kan inte bestämma mig..:)

Anonym sa...

Gillar din triss! Sista bilden blir nog min favorit denna gången, den ser nästan lite läbbig ut!
Tack för kommentaren på min sida! =) /maria_6909

Susanne Lindén sa...

Bra bilder och tolkningar! Bild nr.2 är ju verkligen skräp!..bild ett får bli min favorit.
Ha det gott!

Synnøve. sa...

Hej du.
Gillar första skräpbilden bäst.
Den andra mår jag bara illa av.
Men det är en bra triss.
Ha det gott.
Synne.

Anna Hammar sa...

bra bilder på skräp, håller med om att det är nog fimparna som vinner denna gång för min del..

Benita sa...

Usch vilka fimpar, dom luktar säkert illa. Men fimpbilden blir min favorit ändå fastän den är äcklig.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga tolkningar av ämnet. Mittenbilden måste bli min favorit som motpol till mina positiva skräpbilder. Riktigt äckligt för mig som är ickerökare. Men bilden är bra!

Kram Annica

MMS sa...

Bra bilder på temat, riktigt "skräpiga". Bild nummer två fångade mitt intresse, mest för att jag tycker det är äckligt med cigg....

phoebe sa...

Urk tvåan får en nästan att vilja kasta upp...men bilden var fräck!!

Jag sa...

Tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka till Köpenhamn och kolla på Neil Young. Blev lite sur på gubben för att han inte kunde masa sig upp till Stockholm :-). Var och såg honom -95 på Sjöhistoriska och skulle nog nästan kunna betala 1400:- för att se honom igen.

Anonym sa...

Usch vad skräpiga bilder :)
Tvåan med alla fimparna var ju hur äcklig som helst. Min favorit får bli äpplena!

Mita sa...

Som gammal rökare måste jag säga att bild 2 är riktigt skräpig och känn doften. Tack för titten. Ha en fortsatt bra vecka.

Anonym sa...

Bra bilder, min favorit är bild nummer ett. =) /helen_3131

Kerstin sa...

Åh, det där var riktigt läskiga skräpbilder. Det första fotot får bli en favorit för det är ju vackert skräp. Muggen = huuuuvvva som vi säger i Norrland. Ser riktigt äckligt ut. Tredje bilden är också bra.
Så summa summarum: kanonbra tolkning av temat. :)
Ha det gott.

Anonym sa...

Bra bilder alla 3, men den med cigaretterna var riktigt äcklig!
Den får ändå blir favoriten eftersom den får mig att komma ihåg vad man luktade som när man rökte.
Tack för kommentaren och jag kan tala om att även min bil kan bli lite väl skräpig ibland.
Ha det gott!

Anonym sa...

Alla 3 bra, men andra bilden, vinner veckans fototriss... hahaha.

Klarabella sa...

Oj! Det var inte lite cigaretter! Den sista gillar jag mest :)

Anonym sa...

Usch bilden i mitten var ju inte så trevlig =(