Twingly statistik

fredag 21 november 2008

Fredagsfärger 21 november: Gul och grön


Så är det fredag igen. Dags för Fredagsfärger och denna gång är de två: gul och grön. Jag tar mig friheten att visa två bilder i dag, en nytagen och en ur arkivet. Och på sätt och vis finns det ett undertema: staden och landet.
En bild är från landet, närmare bestämt från Höörs kommun. Den andra från den stora landsortshålan Malmö, och vill man få till det där så är det en grön stadsbuss och en gul landsvägsbuss.
När jag tagit den bilden började det snöa på allvar och allting blev vitt, vitt, vitt.
Men fler bilder som blandar gult och grönt hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

23 kommentarer:

Mita sa...

Kanon bild på sitt sätt, kul. Trevlig helg

Wickans värld sa...

Det var fina bilder!!
Min lilla räv måste jag se till att den stannar där den var...
Nu är dom (det var ju två!) är fö inte så små längre, är här o busar ibland!
Ha det så bra i helgen!

Husbilen Credo sa...

Det vita pudret har anlänt GBG oxå. Blomman har vissnat sedan ett par månader tillbaka men, men vad gör man inte för ett tema ha, ha, ha ...
Snyggt Du fångar bussarna och lövet har säkerligen ändrat färg ytterligare.

Tack för kommentatren hos mig.
Ha en fortsatt fin kväll!

Della sa...

Två gulgröna, men helt olika. Jag gillar bussarnas starka färger!

Agneta sa...

Färglada bussar du har i Malmö. Men jag tycker nog bäst om det vackra lövet.

Namn: Eva sa...

Jag gillar verkligen dina stadsbilder ... saknar Malmö när jag ser dem ;-(
Du har lyckats pricka in gult/grönt oxå! Snyggt jobbat!

Ha en go helg!
/Eva

Susanne sa...

Javisst ja, Skånetrafiken är ju inte bara lila utan även gul och grön. Snygg bussbild!

(I morgon tar jag den gröna efter att ha tagit det lila.)

Tant Malin sa...

Fina bilder! Det gäller att ha kameran i högsta hugg när man fått reda på veckans tema. Bladet var riktigt snyggt med sina alla ådror och färgskiftningar.
Trevlig helg!

Emma sa...

Det är visst bara i Halmstad det inte snöar, tackolov (så kan cykeln fortfarande göra sitt jobb). Gillar din buss bild, bra tajmat att få både grönt och gult :)

Kerstin sa...

Jisses vilken bra tolkning du fick till. Bussarna stämmer ju jättebra i färgerna! :)
Ha en skön helg.

LordParzifal sa...

Jag vet inte om man kan säga att när Mitchell spelade så kanske Loffe blev lite grön å avis? sidan är färdig i vilket fall Och jag gillar Loffe men mest som person och skådis, eventuellt sångare, var lite väl jazzig som trummis.

Be well,
LPWJ

Sarah sa...

Ha ha första bilden är ju klockren ;O)

Anonym sa...

Gillar bussarna för de visar upp såna kontraster i färg. Har stukat handleden så de blir inte nå uttömmande analys! :)

Anonym sa...

Två härliga bilder, var och en på sitt sätt. Roligt att få se något annat är pumpor och blommor.
Tur du hade med vinterdäcksbytet då! Det gäller att göra rätt saker i rätt tid. Grattis! :)

Anonym sa...

Såna där gula Skånetrafiken-bussar ser jag så gott som dagligen, men inte den gröna varianten... :-)

Anonym sa...

Kul bild på bussarna. ögonblicksbild!

Anonym sa...

Vilken perfekt bild den med bussarna...och att de stod där bredvid varandra! Sånt gillar jag, det oväntade.

Tack för din kommentar. Wallace och Gromit...haha, du har så rätt!!

Monkan sa...

Vilka fina bussar ni har. Snygg bild, det ser nästan lite overkligt ut med husen bakom, som en kuliss.

Här har det också snöat i natt, fick en liten chock när jag drog upp rullgardinen i morse!

Bengavoice sa...

Mycket snygg grulhet, Hollis. Som representant för den regionala myndighet som bland annat ansvarar för kollektivtrafiken vill jag framföra ett varmt tack för detta uppmärksammande av vår verksamhet.

Anonym sa...

Bilden med bussarna är ju klockren! Starka glada färger!
Här skiner solen från en klarblå himmel... minusgrader och det vita ligger på marken. Mmm jag gillar det... (ibland)
Vad kul att åka på utställning med gudbarnet-111
Ha det så gott

Anonym sa...

Wow fotot på bussarna var ju helt otroligt... Tack för raderna hos mig.. Paula

Anonym sa...

Såg dina grön-gula bilder först idag ... varför missade jag dom. Häftiga bilder och roligt tolkning! Ha det så bra! / ela

MissMagicGirl sa...

Lövet är jättevackert!