Twingly statistik

söndag 18 april 2010

Fototriss 91 den 18 april 2010: Metall



Så har det blivit söndag igen, närmare bestämt den 18 april 2010.
Det innebär att ett nytt tema lagts ut på Fototriss, och det temat är Metall.
Det innebär också att jag strax ska sova eftersom en extremlång arbetsdag väntar mig denna söndag.
Sammanlagt 13 timmar ska jag vara på jobbet och därtill kommer drygt två timmars körning fram och tillbaka.

Så jag hoppas ni ursäktar att jag letat fram några arkivbilder den här gången, och dessutom låter dem tala för sig själva (klicka på dem så blir de större).
Hoppas ni får en bra söndag.
Fler metallbilder hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

49 kommentarer:

imsy sa...

Ah! Jag gillar ditt metallskrot längst upp! Mina barnbarn får slakta alla trasiga apparater och älskar det. Du fick mig att tänka på de små busfröna.

Erik "Semlan" sa...

Ser inget fel i att leta lämpliga foton från arkivet. Blev en metallrik triss. De där ringarna skulle passa till en av ryttarna på tornerspelet...
Återvinningsstationen måste vara ett utmärkt ställe för metalletare. Jag gillar inte alls sådana där moderna kontorshus, men ditt foto är läckert. Väljer sista fotot i din triss. Hoppas du klarar din långa arbetsdag. Kör försiktigt!

Monica o Jacob sa...

Snygga arkivbilder du bjuder på,läckrast var metallhuset. Hoppas du sovit gott och kör försiktigt;-)

Gammelsmurfen sa...

Som tidigare påpekats: finns inget att be om ursäkt för! Bra triss (som vanligt...)

Anna Carin Ahlander sa...

Jag ser inte heller att det är nåt fel med arkivbilder. Man har ju en del!! Fin Triss, huset gillas.
Ha en riktigt bra dag//Anna

Jane sa...

Trevlig metallblandning i dina bilder, gillar bilden på huset mest - snygg kameravinkel.

Anonym sa...

Snygga bilder av varierat slag. Alltid problem vid sopstationer med skrymmande attiraljer;-( Ringar med runor? och byggning av...aluminium?

cat sa...

Jag har själv arkivbilder om än inte så gamla, så du är ursäktad :)
Gillar dina ringar, men snyggast är nog metallhuset :)

Barbro S sa...

Härliga bilder på varierande metall. Saknar din text, den brukar vara roande men förstår förstås att du inte hann.

Beppan sa...

Metall finns det många varianter av - gillar dina!

Misswhatsit sa...

Det blev en bra triss! Ringarna tycker jag är jättesnygga. Sista bilden blir dock favoriten.
Ha en bra vecka!

anki sa...

vackra bilder och bra fotat. :) den på byggnaden är det häftig fotovinkel på.. gillar den :)

ha fin jobbar dag

Mia sa...

Här var det metall gånger tre - helt olika infallsvinklar. Bra!!
Mia

Lena/isklockan sa...

Arkivet är alltid bra :) Huset är ju för häftigt.Är det verkligen metall utsida ?? Ringarna är ju så fina men skräpet ...nja...Ha en bra jobbar söndag. Lena/isis

Princexswe sa...

Klockren triss. Arkivbilder används nog mest i fototrissen, så du är i gott sällskap ;-)
Och skulle kärleken ta slut så är det till att hoppa i Riddarfjärden för att hitta nyckeln ;-)

Photo By Manka sa...

Snygg triss på temat, vete tusan vilken jag ska välja mellan 2:an och 3:an..det får bli nr. 2.

/Magnus

Anonym sa...

Moderna hus är på ett tråkiga i sin strama enkelhet - tycker jag som gillar krusiduller - se min utmaning Veckans hus. Men de kan trots allt bli väldigt effektfulla på bild.

Pialotta sa...

Första bilden riktigt bra.. ringarna gillar jag så de får en hedersplats:)
Ha de fint på jobb.. tycker du jobbar alltid;)

Helena sa...

Hej
Tackar för din kommentar på förra trissen och det är ju lite kontrast från förra mjuka temat till detta lite hårdare och jag föll pladask för metallhusbilden, bra vinkel, härlig kontrast mot den vackra blå himmeln.

AnnCathrine sa...

Bra metalltriss! Det finns verkligen mycket metall - både skrot och det som är vackert. Snygga ringar men bilden på huset gillade jag bäst. Läckert fotad.
Tack för kommentaren. Nä, mycket kan man säga om den bilen, men vacker är den verkligen inte... ;-)

Wildhearts sa...

Snyggt triss! Tycker speciellt mycket om sista bilden. Vilket häftigt hus!

Nettan sa...

En helt perfekt triss. Gillar den första bilden med återvinning.

Lasseivomma sa...

Bra triss kan man göra även från arkivet, du har ett bra exempel. Plåtfasad tycker jag är en styggelse, men på din bild är den riktigt snygg.
BTV, tack för astronomilektionen, tänk så lärorikt det är att blogga.

Annelie sa...

åklart vi ursäktar, speciellt när du har så snygga bilder i arkivet!
Det blev ju ett kanontriss!
Snygga ringar!

Kjell E sa...

Det är mycket grejer som inte ligger där de ska.
Våra avfallsstationer har ett helsike med folk som inte orkar gå ända fram.
Rena Dallaskänslan på husfasaden.
Fin triss.

Mats sa...

Jag tycker nog att josen på LIDL (är det Scheelegatan?) har en metallisk bismak....

Rantamor sa...

Klart att du får gå till ditt arkiv...det gör jag ofta fast idag tog jag lite färska foton.
Hoppas att dagen på jobbet går bra.
Snygg triss...gillade dina silverringar...

Lena Rollmar Kårén sa...

Snygg triss! Like it!

Johanna - Fotoblogg! sa...

Bra tolkning på temat. Gillar den söndriga datorn, men favoriten är ringarna. Så snygga! Coolt mönster.

AKO sa...

Den sista bilden var riktigt häftig med byggnaden som reflekterar himlen. Snyggt helt enkelt!

Tant Malin sa...

Metall i kvadrat! (Översta bilden). Gillar man tänker till!

Photos by Storm sa...

Bra blandning men jag saknar dina förklaringar. Varför hamnar alltid skräpet utanför containern? Hoppas din låååånga arbetsdag gick bra/Lis

Vendela sa...

Hej, vilka snygga ringar och bra knäppt!

wojtan sa...

Hej

Mittenbilden är lite nostalgi för mig. Den typen av bänkunderlag hade min mormor som är död sedan länge.
Det var nästan så att man kom tillbaka till hennes kök när jag såg bilden!

Åsa

Marie sa...

Det var mycket metall här - minst en kontainer ju!

Rätt där att det är gyllene ringar som har satt sina spår. Otroligt vilka spår de sätter...

Bettan sa...

Lång arbetsdag låter inte roligt, får hoppas att du har ett jobb du trivs med. Trevlig triss! Gillar sista bilden mest.

Ha det gott!

BP sa...

Jag gillar alltid dina annorlunda tolkningar av teman - och blandningen. Gillar nog trean bäst... tror jag.

Barbro Z sa...

En rolig blandning av "metall-vinklingar". Återvinningsstationen var fyndig, men jag föll för nummer tre där just metallen framhävs i ett fint perspektiv.

Själv gräver jag gärna i arkivet - ser inget fel i det ;)

Maigiz sa...

Snygga ringar!!!Är det dina?

Ingrid sa...

Det blev ju en jättebra metalltriss även om det är arkivbilder.

Ha en fin fortsättning på veckan!

vildhunden sa...

Det är inte lätt att få ner skräpet i en container verkar det som. Gillar fotot på huset också.
Ha det gott!

Anni sa...

Varför be om ursäkt? Viktigast är väl att bilderna är hyfsat bra och stämmer med temat? Tycker jag!
Och att du lyckats, tycker jag också!

Mona sa...

Fín triss med bra variation. Egentligen tycker jag såna där plåthus är jättefula, men på din bild är det riktigt läckert. Snygg fotovinkel. Gillar dina ringar också och lägger speciellt märke till att de ligger på den kära gamla perstorpsplattan med mönstret virrvarr.
Hoppas du får en fin koncert i augusti med Leonard Cohen. Han är ju en legend och har en enastående säregen röst.

Mattias sa...

Datorer ska man inte slänga :-) Kan ju alltid användas till något skojsigt.

B i r g i t t a sa...

Jag gillar ringar så de blir min favoritbild :)
Min bild visade en USB sladd.

LaDolceVita sa...

Som sagt var..:INGA FEL PÅ ARKIV BILDER! ;o)) & hur lr hur så hittar man hur mycket som helst bland gamla bilder. Dessutom så kan man ju "drömma sig tbx" !!!
Gillar sista bilden!.. ha en bra dag!

Tuvstarr sa...

Tre helt olika bilder till temat. Gillar mest ringarna.

Monkan sa...

Inget fel i arkivbilder, jag har funderat på en ny bloggtaktik, att bara spontanfota för glatta livet :-) och sen kanske, eller inte, funkar bilderna till nåt tema nångång. Hus gillar jag t.ex att fota, och att titta på andras bilder av hus, så din husbild gillar jag ju verkligen. Skön vinkel.

Lenas skoj- och bilderblogg sa...

Såklart man får ta arkivbildet. Syftet är väl ändå att få ihop en triss på givet tema och det har du ju lyckats med.

Favoritbilden hos dig blir nog den med byggnaden.

Jag har också en häftig byggnad på min blogg, inte i trissen men väl i ett annat inlägg. Jag tar mig friheten och lägger in länkadressen här ifall du blir nyfiken och vill kika. http://lenays.blogg.se/2010/april/petronas-twin-tower.html