Twingly statistik

fredag 30 april 2010

Månen fascinerar och inspirerar många av oss

Jag var ute på en liten tur i Malmö häromdagen, eller kanske snarare häromkvällen.
Solen hade gått ner och månen var uppe, fullmåne var det, och det var fortfarande ljust på kvällen som det kommer att vara en lång tid framåt nu.
Ute vid Västra hamnen tänkte jag ta en bild av den lysande månen intill Turning Torso och här ovan ser ni resultatet.
Kanske inte så väldigt märkvärdigt, men jag tycker det är lite speciellt med fågeln, en mås är det väl, som ser ut som den greppat månskivan för att flyga iväg med den.
Vill ni kolla hur månen inspirerat till mängder av pop- och rocklåtar, kolla här.
Det finns naturligtvis många fler, för klart är att det är något speciellt med vår måne.
Den fascinerar och inspirerar och kanske till och med skrämmer lite ibland.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Den könstnärliga friheten sprudlar ser jag :) kan det vara månen ;)
Häftigt med måsen!

Maria sa...

Ja månen är verkligen något som inspirerar förutom att den gör mig totalt sömnlös när hon visar upp sin fulla skepnad.

Fint fångat med måsen som tänker flyga iväg med månen.

Della sa...

Så läcker bild.

Bengavoice sa...

Måste hitta på nåt vitsigt... Luna-fågel? A small step for birdkind...? Dark side of the mås?
Nej, det får vara.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja jag såg direkt fågeln med månen, det ser fräckt ut.

Må gott, önskar Irene

Maria Berg sa...

Måste säga att jag allt är lite avundsjuk du har lyckats med en bara bild just därför att fågeln är där och en välkomponerad bild.

Du har även fångat våren i bilder genom dina träd både den ljusgröna "vårgröna" som jag säger och så körsbärsblommen - vackert,
MB

Susanne sa...

Vilken rolig bild! Tänk att fånga månen så där.

Fotografer talar ju jämt om att man ska se upp med bakgrunden när man fotograferar så att det inte blir något konstigt som pekar ut ur huvuden och liknande. Precis det "misstaget" har du lyckats med och fått till en alldeles fantastiskt rolig bild. Verkligen fin! :)

cat sa...

Kanonbild! Hur läckert som helst med fågeln som bär månen i sina klor alternativt simfötter :)