Twingly statistik

tisdag 27 april 2010

Jah Hollis hatar det stressiga livet


Jag har sagt det många gånger förr: jag ogillar situationer där jag måste stressa mig fram i livet.
Men samtidigt verkar det som om jag alltför ofta hamnar i, eller kanske försätter mig i, sådana situationer.
Som nu, när jag strax ska iväg och köra tio mil till jobbet, gå och kolla på en tänkbar övernattningslägenhet och sedan jobba till klockan ett i natt.
Det känns överlastat på något vis och ändå tycks jag ha gått in i detta med öppna ögon.
Var hittar man det lugna livet utan för mycket "monkey business"?

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Känner igen känslan. Personligen försöker jag vara noga med att säga nej till allehanda uppbokningar när det börjar bli för mycket. Både när det gäller jobb och familj. Det hjälper. Även om en del närstående kan bli lite sura.

Eva Nygren sa...

Jag tycker övernattningslägenhet låter smart, om än kostsamt. Jag unnar verkligen dig att slippa de långa (kameraövervakade) resorna. Du sparar ju både bensin och miljö om du inte reser så mycket. Och blogga, det kan du ju göra överallt!

Jah Hollis sa...

Sånger: Det är mest jobbet som tar mycket tid nu. Jag trodde man skulle kunna jobba mindre med åren, men det verkar vara tvärtom. Kul att höra av dig förresten.

Eva: Det bästa hade ju varit att få ett jobb i hemtrakten. Men nu måste jag lösa detta tillsvidare. Trist att lägga så mycket kraft på att kunna upprätthålla ett arbete. Det känns inte riktigt bra hur jag än gör.

Sånger från nedre botten sa...

Även på jobbet måste man lära sig att säga nej.

Du vet att jag är ute på långa cykelturer med Ankan, jag fick ner honom i cykelträsket till slut.

Thomas O. sa...

Jag håller med dig om mängden arbete. Man verkar få fler och fler arbetsuppgifter ju äldre man blir. Märkligt.