Twingly statistik

onsdag 7 april 2010

Skilda fotbollsvärldar

Tillbringade en del av kvällen hemma i en god väns lägenhet och såg på fotboll på hans tv.
Först en match i allsvenskan där Malmö FF på hemmaplan mötte Halmstads BK, ett lag som nog MFF borde spöa om man ska ha med toppskiktet i allsvenskan att göra när det drar ihop sig till guldstrid.
Det var en långa stunder håglös tillställning där bortalaget brötade ihop sig i försvaret medan MFF förgäves försökte ta sig igenom detta kompakta försvar. Visst, det blixtrade till ibland (MFF hade bland annat två dundrande stolpträffar), men det hela slutade som en inte särskilt minnesvärd match med 1-1.
Annat var det i Champions League-mötet, i Barcelona, mellan Barcelona och Arsenal. Det var en högre växel hela matchen igenom och två lag som satsade friskt framåt, utan att för den skulle slappna av bakåt.
Ingen Zlatan i Barcelona, men en Messi i högform. Han stod för Barcelonas samtliga mål (det blev 4-1) och bakom varje mål låg en uppvisning i fotbollskonst av denne lille drygt 20-årige lirare.
Det var en glädje att se honom snurra upp Arsenals försvar och det var ingen tvekan om att han själv njöt av varje sekund på planen.
Fantastico!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Messi visar verkligen hur en slipsten dras! =)
Helt otroligt!

Anonym sa...

Hejsan!

Idrottstokig ser jag! Jag är inte nördig men väldigt idrottsintresserad och följer det mesta som visas på TV. Håller på Timrå IK i hockey, Liverpool internationell fotboll och Brage och Dalkurd nationellt.

Beträffade din vink om jag länkat till min sida och inte enbart till inlägget håller jag med dig! Du ska veta att jag trasslat som b ara den för att få rätt länk men allt handlar om att jag är gammal och korkad och har svårt att få till det. Jag kommer att bättra mig!

Lenas Fotoblogg sa...

JA vilken match det måste ha varit mellan Barca och Arsenal.Själv blev jag lurad på matchen av tv6 som lovat sända den och eftersom jag sitter uppe i fjällvärlden på påsklov så hoppades jag att jag skulle kunna sett den via playtv men så blev det nu inte....huvudsaken var väl att dom vann!!!!