Twingly statistik

fredag 16 april 2010

Fredagstema 16 april 2010: Djur

Veckans fredagstema hos Sinneskatten är Djur.
Någon framgångsrik djurfotograf kan jag inte påstå mig vara, och jag vill gärna bespara er spindeln jag fotat nere i källaren för länge sedan.
Men en skulptur av ett djur är väl också ett slags djur, eller?
Den här sötnosen finns i alla fall på en innergård i Malmö, på baksidan av ett galleri.
Andra, kanske mer levande, djur hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

23 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilken vakthud, sån borde alla ha :)
Ha en mysig fredag.
Helena

Monica o Jacob sa...

Haha vilken mysig filur, ser en viss likhet med Winston Churchill härlig färg också.
Ha en bra fredag;-)

Marie sa...

Absolut skräckinjagande ;-)

LissenTo sa...

Vilken rolig vakthund. Tycker du visar en annorlunda och bra djur bild idag.
Ha en skön fredag. Lissen

Anonym sa...

Det var ett roligt djur och väldigt färgglatt! Känns bra att jag fick lite sällskap i temat med icke-levande djur, hi hi! :D

Daniela sa...

Hi hi, vet inte om jag skulle kalla honom för sötnos men vaktig verkar han vara i alla fall :) Läckert.

Lasseivomma sa...

En stadig vakthund, röd av ilska kanske... skulle nog akta mig för den.
Bra och annorlunda tolkning.

Pumita sa...

Haha, vilken best! ;) Då skulle till och med min slöa katt få fart på tassarna.

Eva-Lena sa...

Haha, en riktig Cudjo :) Vill ha!!

Ha en go fredag/E-L

Anonym sa...

Vansinnigt läcker bild. Innergårdar kan vara spännande;-)

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Ja, det var en liten rackare som skrämmer slag på både djur och människor. Röd av ilska. Bra tolkning.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra fredag!
LottaM

Rantamor sa...

När Lilla C var här sist tittade vi på nån tecknad film och en jättestor röd hund. Den där påminner om honom....

En sån hund skulle jag kunna tänka mig, som inte fäller hår så att min man blir atjooooo....

Bitten sa...

Kul djur du hittat!

Photo By Manka sa...

Om man hade kommit in i den porten på lyset för första gången så hade man nog inte tagit en droppe mer ;), snyggt fångat.

Ha en fortsatt bra fredag.

/Magnus

anemonen sa...

En skräckinjagande hund det där. Jag tror inte att spindeln hade varit värre.

cat sa...

Vilken häftig vovve :) Kul foto.

Misswhatsit sa...

Ja det var ju ett djur som heter duga! Den bråkar man nog inte med.:) Ett roligt och annorlunda inslag.

Photos by Storm sa...

Åh, jag trodde först att du blivit hundägare, lättskött men något stor. Vilka fina bilder från Västra hamnen. Nu längtar jag till Malmö och nästa helg är det dags. Ha en bra helg/Lis

hundenstina sa...

Det var en härlig bild ...
Underbar vovve.
Trevlig Helg!!!

Kerstin sa...

Klart att det är ett djur. Smått skräckinjagande men samtidigt rolig. :)
Ha en fin helg.

Della sa...

Det där såg ju så läckert ut.

sinneskatten sa...

Plus i kanten får du garanterat dagens enda röda djur!

AKO sa...

Kanske inte så levande med rolig att se på. :) Vilken uppsyn! Är glad att vi slapp spindeln...