Twingly statistik

lördag 10 april 2010

Fredagstema den 9 april: Naturligt

Jag undrar om det är så naturligt att sitta och skriva blogginlägg så här när klockan har passerat fyra på lördagsmorgonen.
Men det är bara att konstatera att jag är och förblir en nattmänniska och nu passar jag på att lägga in ett bidrag till Sinneskattens fredagstema som denna gång är: Naturligt.
En landskapsbild tagen strax norr om Lund.
Vindkraftverken har blivit ett naturligt inslag i Skånelandskapet.
Fast somliga tycker visst att det räcker nu och att det vore bättre att dra igång Barsebäcks kärnkraftsreaktorer igen, vilket för mig känns som en väldigt onaturlig kraftkälla.
Vad tycker ni?
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

13 kommentarer:

Wildhearts sa...

I så fall är det nog lika idiotiskt att svara på blogginlägg kl 5 en lördag ;-)

Fast i dag ska jag iväg till fotomässan i Göteborg, så det känns faktiskt helt okej.

Jag har faktiskt också vant mig så mycket att jag tycker att vindkraftverken känns naturliga nu. Ja, till och med vackra. Absolut ett bättre alternativ än Barsebäck enligt mig.

Monica sa...

Personligen är jag glad att slippa dom i min närhet, skulle förstöra hela vyn ner mot kyrkan.
Synd bara att man inte använder dom till vallning som dom gör i Tyskland.
Ha en bra lördag;-)

Pumita sa...

Oj, jag som trodde att jag var en riktig nattuggla som bloggar mitt i natten men min gräns går nånstans strax innan kl 3, haha.

När det kommer till din fråga tycker jag att vi får ta det där med fulare utsikt, vilket iofs inte stör mig speciellt. Kärnreaktorer är inte speciellt vackra heller och så har de så många andra nackdelar. 10-0 till vindkraft alltså.

Daniela sa...

Ja, jag kan ju bara hålla med er alla :) Dessutom tycker jag man kan få rätt coola foton tack vare dessa kolosser. Och ditt är ju väldigt fint dessutom..

Anonym sa...

Jag tycker det känns mer naturligt att utnyttja naturliga energikällor än kärnkraft. Dessutom tycker jag att "snurrorna" har blivit ett naturligt inslag i vår natur. Fin bild! :)

mimmi sa...

Det var ett kanon fint foto :)
och du är inte ensam om att vara natt människa :)
jag brukar släcka lampan runt 3 på natten :)

anki sa...

Underbar bild :) Snyggt fotat..

Vad kan vara bättre än att ta tillvara på naturens egna krafter för att alstra energi, mer naturligt än så kan det inte bli.

Människan har i alla tider utnyttjat naturens resurser dessutom tycker jag att vindkraftverken inte gör miljön fulare, dom passar in.. :)

kärnkraftverks som är kantiga betongbunkrar är inte vackert och absolut inte något naturligt. :-)

tack för besöket hos mej

ha en skön lördag..

Photos by Storm sa...

Jag känner igen vyerna från dina hemtrakter. Jag håller också med dig när det gäller ditt resonemang om energikällor. Ha det gott/Lis

Anette sa...

Jag gillar också vindkraft! Tänk om man kunde ha ett litet mini vindkraftverk på alla hus och så lite solceller förstås. Det är väl en bra framtidsvision. Fast det skulle förstås bli ett jobbigt ljud från all vindkraft! /Anette

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Tiden på dygnet för bloggning är upp till var och en. Vissa nätter då jag inte kan sova skriver jag mycket på datorn.
Vindkraft vs. kärnkraft, så lutar det åt vindkraft. Det finns för mycket negativt med kärnkraften.
Tack för dina ord hos mig.
Ha en bra lördagskväll!

Kjell E sa...

Det är ju definitivt en naturlig energikälla.
Lika väl som väderkvarnarna var ett naturligt inslag, så blir vind-kraftverken det även.
Om inte annat, med tiden.

Susanne sa...

Jag håller på vindkraften framför kärnkraften, men tycker att solkraft bör utnyttjas än mer.

Visst är det min kommun du fotograferat? Skånes mest vindkraftstäta kommun.

Jah Hollis sa...

Susanne: Jag vet inte exakt var gränserna går, men om man viker av från E22 åt det hållet där dessa vindmöllor står kommer man nog in i din kommun.