Twingly statistik

torsdag 4 augusti 2011

MFF skickade Glasgow Rangers ut ur CL-kvalet



Innan jag ger mig ut på dagens äventyr (ovanligt tidigt för mig att vara igång redan) vill jag bara påminna om att MFF i går spelade oavgjort, 1-1, mot Glasgow Rangers i Malmö.
Därmed är de hårdföra skottarna borta från Champions League-kvalet medan MFF fortsätter mot nya kvaläventyr.
Fotbollsmässigt var det kanske inte någon höjdarmatch, men den var oerhört rafflande ända in till slutet.
För MFF (och supportrarna och hela stan), som ju på senaste tid mest förknippats med avbrutna ”skandalmatcher” i allsvenskan, var det en välbehövlig injektion av självförtroende.
Och medan jag och BV var på matchen gick vårt quizlag och sopade hem onsdagens omgång i stor stil.
Världsklass!

PS. Bilderna kanske inte håller samma klass, men så blir det när man försöker fota i ett jublande publikhav. DS.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

ormbunke sa...

Hörde på matchen i radion. Måste varit spännande. Jag är ju inget MFF-fan men kul ändå att dom vann.Ha de gott. Anita

BP sa...

Ja du, kan du tänkta dig att de visade höjdpunkterna av matchen på BBC Sport i några minuter (speciellt utvisningarna som såklart var förklaringen till att Rangers torskade - enligt kommentatorn.)
Det har då aldrig hänt att ett svenskt lag har fått den uppmärksamheten i den kanalen. Chocken var påtaglig kan jag ju säga!!!
Grattis MFF!

Jah Hollis sa...

En förklaring till att Rangers torskade är ju att de förlorade första matchen, helt rättvist, på hemmaplan. Sedan bjöd de ju på utvisningarna (MFF fick ju en också) med sitt våldsamma spel i Malmö. Det borde ãven BBC:s kommentatorer inse.

BP sa...

Undran: Inte visste jag att du var "skruvad"!!!
Så himla kul att Fototriss skruvade till det och tog det där skruvade ifrån dig... undrar bara varifrån;-) Svar emotses tacksamt;-) Kul Jah!!!

Photos by Storm sa...

Bra jobbat MFF. Jag sitter just nu och kollar på Elfsborg - Kff. Hoppas, hoppas/Lis

Pumita sa...

Hallååå, vars är du? Har du inte festat klart än? Nu är det Fototriss med superbra tema: SKRUVAT! Du får se till att skicka in ett bidrag. ;)