Twingly statistik

måndag 1 augusti 2011

Vi startar augusti 2011 med en liten Fototriss




Ja, vi har passerat midnatt den 31 juli och därmed är vi inne i augusti månad 2011.
Den gångna dagen avslutades med prima sommarväder här i Malmö och jag tog en lång cykeltur i övergången mellan eftermiddag och kväll.
Jag hade planer på att få till en improviserad Fototriss (på Gissa temat-temat) under turen, och det slutade med att jag fick ihop hela tre stycken.
Och här kommer den första; inte speciellt svårt att se vad som är på bilderna och vad det är som är den röda tråden, förutsätter jag (svaret finns i första kommentaren).
Nästa helg ska Fototriss vara tillbaka med en ny officiell omgång, men i väntan på den finns det fler spontana bidrag här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ja, som man brukar säga, det var väl inte så svårt.
Det är förstås ”Brittiska” pubar i Malmö.
Överst Sir Toby’s, en gammal institution i Malmös pubvärld:
www.sirtobys.se/

I mitten ett relativt nytt tillskott: The Bishops Arms andra pub i Malmö:
www.bishopsarms.com/Malmo_Gustav_Adolfs_Torg/Presentation

Sist, men definitivt inte minst, mitt stamhak, quiz-puben nummer ett, The Pickwick Pub:
http://www.malmborgen.nu/pickwick.html

Ingrid sa...

Nej, det var inte så svårt, men väldigt trevligt!

Ha en fin fortsättning på semestern!

BP sa...

Nej det var nog inte så svårt;-) där jag jobbar har vi oclså ett Elite Plaza Hotel med en Bishops Arms pub, måste vara en hotell- pub kedja antar jag.
Kul med din triss, undrar om du tog ett pit stop på alla tre pubbar för att svalka dig lite igår;-)

mimmione sa...

var inne på hus innan jag såg skyltarna fiffigt

Pialotta sa...

Engelska Pubar hade jag räknat ut innan jag såg svaret.. finns en del sådana i Malmö .. fast jag aldrig besökt någon.
Jag tycker det är ganska så kul det här att vi själva bestämmer över temat ;)
Ha de så gott på din semester och cykelturer. Själv har jag varit och badat vid stranden i Yngsjö idag.. det har ju inte varit så himla många stranddagar på semestern, så det är bäst att passa på :)

sinneskatten sa...

Fast man skulle kunna tänka sig att man var i ett annat land.
Men det klart det är allt lite kontinental känsla nere där du bor.

Erik "Semlan" sa...

Härlig triss och så informativ! Bra att veta, du bidrar med nödvändig info. :-)
Törstig kan man lätt bli även i Malmö... ;-)
Snygga foton också.

jacglenphoto sa...

Trodde det var fasad eller port så där gick jag fullständigt bet.
Trevlig triss var det i alla fall.

Ha det strålande Jah.