Twingly statistik

fredag 26 augusti 2011

Veckans fönster 142, 26 augusti: Bortglömt


Fredag och dags att lägga in en ny fönsterbild och, vilket kanske är det mest spännande den här gången, se om det nu går att länka den till Susannes fotoblogg.
Temat är ”Bortglömt”, och jag skulle nog kunna ta en bild på något av mina egna fönster som är sorgligt eftersatta när det gäller putsning. Det har sina rutiga skäl och randiga orsaker, men dem ska vi inte fördjupa oss i nu.
I stället visar jag ett fönster från en jourbutik på Lundavägen i Malmö, jag tror att det är samma som en gång hade det underbara namnet Miami Livs.
Finns det överhuvudtaget något fönster där till vänster, under alla affischer och all påklistrad reklam för teleabonnemang och liknande, så kan det väl betraktas som bortglömt. Det fyller i alla fall ingen uppgift som fönster längre.
Fler bortglömda fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

23 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Ja som fönsterdiggare är det ju lycka att även hitta sådana fönster..man beöver ett rikt utbud i arkivet när Sassa utmanar oss..
fast mina ögon letar mest sköna fönster..jag måste bli bättre på det lite mer annorlunda..

Leena sa...

Ja, kommentarsfunktionen levde sitt eget liv idag men till slut lyckades jag ju få med alla kommentarerna ... Först tittade jag fel på din bild och undrade vilket av de övre fönstren som var bortglömt, sedan såg jag det bortglömda fönstret i bottenvåningen. Det var verkligen bortglömt!

Lille sa...

Veldig bra!!!

Mona sa...

Ser ut som en väldigt ordningssam person satt upp reklamen. Allt hänger "spikrakt". Haha, jag funderade också ett tag på mina egna fönster.

SigridfraEnget sa...

Underbar tolkning!

Kerstins foto sa...

Miami livs - vilket namn! :)
Gillar din tolkning, man kan undra var fönstret är, väl dolt och förmodligen glömt för många som passerar.
Ha en fin helg.

annette sa...

Japp, det gäller verkligen att se till att all reklam syns istället för att kanske ha ett fint dekorerat fönster, fast jag tror inte all den reklamen är aktuell längre. Så bortglömt är det helt klart!

annette

Della sa...

Nej dess funktion som fönster är nog totalt bortglömd.
Miami Livs - underbart!

4U2 sa...

Ha,ha ja nog är det bortglömt allt! :)
Välkommen till min fotoutmaning!

Erik "Semlan" sa...

Fyndigt! Du har helt rätt, bra tolkning. Fönstret är garanterat bortglömt, det har nog varit övertäckt av affischer så länge att ingen ser det som ett fönster längre. Sådana ickefönster ser jag ibland under mina besök inne i stan och i olika förorter. Finns nog fler i förorterna!
Ja, Norrköping är nog föregångare på att bevara industrimiljöer. Det är fint där. :-)

larans sa...

Att det finns rutiga skäl till att inte putsa sina fönsterrutor kan jag förstå. Men randiga? :-)
Som vanligt en fin tolkning från dig i veckans fönstertema!

Anonym sa...

man börjar ju fundera på vad det är för verksamhet som egentligen pågår där bakom, kan det vara så att de vill dölja något?

Cecilia Artista sa...

Ha ha, det var ett märkligt ickefönster! Det var säkert mörkt inne i affären eftersom det inte fanns något ljusinsläpp!

Bitten sa...

Jag kunde också ha fotat nåt av mina egna fönster, jag har också slarvat med putsningen.

Och jag undrar om det verkligen är ett fönster på din bild, i alla fall är det inget som man ser igenom.

BP sa...

Du kommer alltid med de bästa bidragen till olika teman tycker jag. Även idag är valet av ditt fönster klockrent!!!
Dessutom verkar dina egna fönter ha varit lika bortglömda som våra - närmare bestämd i tre år. Man vågar knappast säga det högt. Åt andra sidan får man en trevlig överraskning om det är soligt ute medan det ser ut som dimma eller regn inifrån;-)

Susanne sa...

Haha, det måste vara alldeles fruktansvärt bortglömt som fönster. Alla tror säkert att det är en anslagstavla. Kan tänka mig att det började med att någon satte upp något anslag på fönsterrutan och sedan fortsatte det och vips, så förvandlades fönstret till en levande anslagstavla. Som det kan gå.

Din mailadress är nu uppsatt på den "vita listan" på disqus, så nu ska det inte vara fler problem med att kommentera hos mig. Olyckligt att jag for iväg till Italien just när alla spamkommentarerna började komma och jag var tvungen att göra något.

Ninnie sa...

Haha, jaa det där fönstret verkar va bortglömt! Perfekt tolkning på veckans fönstertema!

Jah Hollis sa...

Bitten: Visst är det ett fönster. Alla reklamen eller vad det nu är sitter på fönstret.

Ninni sa...

Suverän tolkning! Det måste vara lite trist inne i butiken när man inte ser ut.
Apropå fönsterputsning så hade nog mina agna fönster också platsat i veckans tema...det finns ju så mycket annat roligt att göra ;)

Åke Blomqvist sa...

Fin bild mittenbilden: Segelbåten, havet, utmärkningen av förmodad kanal, vågor och stenarna.

Karin sa...

Superbra tolkning av temat! Lätt att glömma bort det fönstret som är fullt av reklam!

Pysselfarmor sa...

perfekt...kanske passar till temat klistrat fönster också ;-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Ja, det skal være sikkert og visst ;:OD)