Twingly statistik

torsdag 11 augusti 2011

Tema fredag den 12 augusti 2011: Full


Sommarveckorna drar fram snabbt nu, eller det kanske känns så eftersom jag befinner mig mitt uppe i semestern.
Dock är det dags för ett ännu ett fredagstema hos Carina/Sinneskatten, och denna gång är det: Full.
Det lämnar ju öppet för många tolkningar, men jag tänker inte vara personlig och visa mig själv i detta tillstånd.
Det blir i stället en elefant från Köpenhamns Zoo, ett konstverk, och den är full av elefantbilder (nej inte sådana som fanns i Bildjournalen för länge sedan) och texter om elefanter och deras liv.
Den ingår i ett projekt som heter Elephant Parade 2011 och som nu pågår i Köpenhamn.
Fler bilder på temat Full finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

26 kommentarer:

sinneskatten sa...

BRA! tolkning av temat, ler gott!

Pumita sa...

Underbara elefanter! Gillas skarpt. Jag funderade ett tag om jag var påverkad av ngt när jag fotade mitt fulla bidrag. ;)

Leena sa...

Vilken härlig staty! Av en händelse såg jag precis ett program om elefanter i Indien, de har ju förlorat nästan hela sin naturliga miljö, skogen, och är nu ett hot mot odlingarna som de skövlar istället. Ständig kamp mellan dem och bönderna. Och det var inte bönderna som skövlade skogen utan den gick till bland annat järnvägsbyggen, syllar. Men elefanter är både maffiga och gulliga.

Skaparglädje sa...

Häftigt. Jag gillar elefanter.

Kerstins foto sa...

Vilken himla bra tolkning och tack för att du tar en med längs minnenas allé. Elefantbilderna, ja såna har man haft några av. :)
Fint foto och fin elefant.
Ha en fin fredag.

Kerstin: sa...

Kul tolkning och fin bild på en härlig staty. Jag var faktiskt i Köpenhamn i sommar men hann inte med att gå på zoo.

Pysselfarmor sa...

Vilken fin staty och kreativ lösning av dig. Elefanter är kloka djur.

B i r g i t t a sa...

Dels gillar jag elefanter men framförallt din tolkning :)

Pialotta sa...

Trevligt att se antar jag :) Så bra du talar om för oss vad som gäller i världen just nu upplevelsemässigt :) Fin bild på elefanten:)

Monica o Jacob sa...

Bra lösning på temat, elefanter är ståtliga och kloka djur.
Ha en skön helg;-)))

LissenTo sa...

Läcker staty, fantasifullt gjord.

Soliga sensommarhälsningar // Lissen

Anonym sa...

Kul staty, jag skulle vilja se den på nära håll och läsa texterna. Bra tolkning!

Beppan sa...

Intressant konstverk! - och annorlunda tolkning av fredagstemat... Gillas :-)

Erik "Semlan" sa...

Det var en läcker tolkning. Gillar statyn! Inga rosa elefanter, det var bra. ;-)
Kul med kopplingen till elefantbilderna. :-) Anar att många elefantbilder hamnade på pojk- och flickrumsväggarna, finns nog inte så många hela tidningar kvar?!
Hade själv en period när många tidningsbilder hamnade på väggarna!

Lena Abrahamsson sa...

Vilken häftig elefant, skulle vilja se mer av den. Den verkar vara utsmyckad i elefanter...

4U2 sa...

Full av information kan man också vara! :)

Bitten sa...

Kul bild och tolkning!

SigridfraEnget sa...

Suveren tolkning. LOL!

ormbunke sa...

Absolut rätt tolkat. Fast den andra variatioen hade kanske varit roligare. Ha de gott i helgen. Anita

BP sa...

Gud så fin den är!!! Kommer ihåg The Cow Parade 2008. Det var ju hur fint och coolt som helst.
Googlade The Elephant Parade men den verkar inte komma till Sverige, synd, väldigt synd!!!

Perfekt bidrag till temat förresten:-)

Gunilla sa...

Härlig staty! En fin bild och tolkning av temat!

Ha en trevlig helg!

Bildgatan sa...

En häftig tolkning och jag förstår dina tankar om att inte visa sig själv ... i sin fulla mundering eller hur det nu var du tänkte. =)

Köpenhamn verkar ha en del intressanta projekt när jag var dit hade de en stor våg på torget (kanske ett av många) där det jämförde. Skrämmande men jag kommer inte ihåg och hela projektet var skrämmande eftersom det var en stor ko som hängde på en delen och svältande barn på den andra sidan, tror det handlade om hur mycket som satsades i EU på djur kontra svältande barn.

Ps Tack för dina länkar jag ska gå in och kolla -kan vara bra att veta. =)

Mona sa...

Vilken härlig staty. Här skulle man säkert kunna hålla på och räkna elefanter och komma fram till olika summor varje gång. I alla fall om man fått en carlsberg för mycket...

Kjell E/Flanören... sa...

En full elefant? Elefantfylla?Nej, din bild är mycket fyndig. En elefant full med elefanter.
Bra bild. Kul med lite udda ingångar, det förhöjer intresset för fotoutmaningarna.
Ha det gött.

Karin sa...

Aha, jag har sett elefanter i hela stan men visste inte att det var en elefantparad!

Nett sa...

Häftig elefant :)

Björnarna hos oss är från konstutställningen United buddybears :)